Een betalingsregeling zorgt ervoor dat je een rekening in verschillende delen kan betalen. Dit noemen we termijnen. Je hoeft je rekening dan niet in één keer te betalen. Het aantal termijnen dat je kunt kiezen, hangt af van de hoogte van de rekening. En verschilt van minimaal 2 tot maximaal 12 termijnen.
Je kan in Mijn NN Zorgverzekering gemakkelijk een betalingsregeling aanvragen. Vul het formulier in en verstuur je aanvraag. Binnen 3 werkdagen ontvang je een bevestiging.
Vraag een betalingsregeling aanBetaal je je rekeningen met automatische incasso? Dan werkt het aanvragen van een betalingsregeling nét iets anders. We begrijpen dat dit verwarrend kan zijn. Kijk wat je kunt doen als je rekening automatisch is afgeschreven:
Storneer het afgeschreven bedrag online via jouw eigen bank. Is de betaling niet gelukt, omdat je onvoldoende saldo had? Ga dan direct naar stap 2.
Je ontvangt een brief van ons over de niet betaalde rekening
Je kunt nu in Mijn NN Zorgverzekering een betalingsregeling aanvragen
Vul het formulier in en verstuur je aanvraag. Binnen 3 werkdagen ontvang je een bevestiging van je aanvraag.
Een betalingsregeling kan soms net iets meer lucht geven. Wel moet je je aan de afspraken houden van de betalingsregeling. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je de termijnen van je betalingsregeling, je premie én mogelijk nieuwe rekeningen altijd op tijd betaalt. Heb je al een betalingsregeling, maar lukt het betalen niet? Neem dan contact met op ons via 076 524 34 80.
Soms kun je geen betalingsregeling aanvragen in Mijn NN Zorgverzekering, bijvoorbeeld als er al andere betalingsproblemen zijn of als je al een lopende betalingsregeling hebt. Wil je toch een betalingsregeling? Of wil je je huidige regeling aanpassen? Neem dan contact met ons op via 076 524 34 80. We helpen je graag verder om je situatie persoonlijk te bespreken.
Je kunt online geen extra betalingsregeling toevoegen of je huidige regeling aanpassen. Wil je iets aanpassen of is je situatie gewijzigd? Neem dan altijd even contact met ons op via 076 524 34 80 voor verdere hulp.
In Mijn NN Zorgverzekering werken we met vaste termijnen en regels. Daarom kan het zo zijn dat je online niet een passende betalingsregeling kunt afsluiten. Heb je een ingewikkelde situatie die om een persoonlijke oplossing vraagt? Neem dan contact met ons op via 076 524 34 80.
Als je een termijn van je betalingsregeling, je premie of andere rekeningen naast je regeling niet hebt betaald, stopt helaas jouw regeling. Neem contact met ons op via 076 524 34 80 om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Dat klopt, je kunt alleen een betalingsregeling voor je eigen risico aanvragen als je niet voor een vrijwillig eigen risico hebt gekozen.
Hoe hoger het vrijwillig eigen risico, hoe minder premie je betaalt. Dit kan voordelig klinken, maar het vrijwillig eigen risico komt bovenop het verplicht eigen risico. Maak je dus zorgkosten die onder het eigen risico vallen? Dan betaal je ook meer eigen risico. Daarom is het verstandig om alleen voor een vrijwillig eigen risico te kiezen als je dit bedrag kunt missen.
Voor zorgkosten die onder het eigen risico vallen kun je dus alleen een betalingsregeling aanvragen bij een verplicht eigen risico. Dit geldt ook voor de regeling gespreid vooruitbetalen van het eigen risico.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.