Vervelend dat je schade hebt! We helpen je graag weer op weg. Meld je schade wanneer jou het uitkomt via de NN App of mijn.nn. We vullen de gegevens die we van je hebben alvast in. Vaak zie je direct of je de juiste dekking voor jouw schade hebt.
Let op! Heb je je verzekering bij een adviseur of tussenpersoon afgesloten? Dan kun je je schade alleen daar melden.
Je vindt hieronder per verzekering de informatie die we van je nodig hebben, zodat jij makkelijk online je schade kunt melden.
We helpen je graag verder. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 - 12.00 uur.
Als je je schade hebt gemeld, ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. Hierin staat binnen hoeveel dagen je een reactie kunt ontvangen. Lees meer over onze reactietijden.
Wij vormen ons een goed beeld van je situatie. Als het nodig is, nemen wij contact met je op voor aanvullende informatie. Lees meer over onze reactietijden.
Je hoort zo snel mogelijk of je schade is verzekerd. En tot welk bedrag je bent verzekerd. Wij maken dan meteen afspraken met je over het vervolg. Gaat het om een ingrijpende schade? Dan kunnen wij voorstellen om direct onze Schademanager Thuis bij je langs te sturen om je te helpen deze schade te regelen. In geval van spoed zorgen wij ervoor dat er binnen twee uur noodmaatregelen worden getroffen om verdere schade te voorkomen. Bij minder dringende zaken adviseren wij je wat je alvast kunt doen.
Herstel door een bedrijf in ons herstelnetwerk
Als je schade verzekerd is, spreken wij met je af hoe wij de schade herstellen. Wij geven dan een herstelbedrijf uit ons eigen netwerk opdracht om je schade te herstellen. Zij nemen dan binnen twee werkdagen contact op om met je af te spreken wanneer zij aan de slag kunnen. Indien nodig kan het herstel ook ’s avonds en/of op zaterdag plaatsvinden. Je hoeft niets voor te schieten; wij regelen rechtstreeks de betaling met het herstelbedrijf.
Schade zelf laten herstellen
In overleg met ons kun je er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Neem dus eerst contact met ons op. We kijken dan of de schade gedekt is. Wij bepalen de omvang van de schade op basis van je melding. Soms kan dat aan de hand van bijvoorbeeld foto’s of facturen. Ook kan het zo zijn dat een schade-expert ter plekke de schade opneemt. Zijn de facturen correct? Dan betalen wij de schadevergoeding op basis daarvan zo snel mogelijk aan je uit. Wij verminderen hierbij de vergoeding met het eigen risico en we houden rekening met een redelijke vergoeding voor je eigen arbeid. Het kan voorkomen dat je een voorschotbetaling nodig hebt. Neem daarvoor contact met ons op.
Wij willen altijd graag weten hoe je de afhandeling van je schade hebt ervaren. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Je ontvangt daarvoor van ons een vragenlijst. Wij stellen het op prijs als je die invult.
Als wij een expert inschakelen om de schade te beoordelen, dan zorgen we ervoor dat die snel contact met je opneemt. Nationale-Nederlanden werkt alleen met onafhankelijke experts. De experts zijn dus niet bij ons in dienst, uitzondering daarop zijn de experts van de Bootverzekering en de Woonbootverzekering. De onafhankelijke experts stellen het schadebedrag vast, maar ze doen geen uitspraak over de vraag of de schade gedekt is.
Je kunt zelf ook een deskundige inschakelen om het schadebedrag vast te stellen. Je kunt dit meteen aangeven als je de schade meldt of als je met de door ons ingeschakelde expert hebt gesproken. De expert die je zelf inschakelt, wordt ook wel contra-expert genoemd.
Beide experts gaan daarna aan de slag om de schade vast te stellen. Verschillen de experts van mening? Dan kunnen ze samen een derde expert inschakelen. De derde expert bepaalt dan het definitieve schadebedrag. Dit schadebedrag ligt altijd binnen de bedragen die de expert en de contra-expert hebben vastgesteld.
Het inschakelen van de zogeheten contra-expert kost geld. Dit bedrag kan hoger zijn dan het bedrag dat de expert, ingehuurd door NN, zou kosten. Wie het verschil in kosten gaat betalen, beoordelen we op basis van twee zaken:
Elke expert moet zich aan de Gedragscode schade-expertiseorganisaties houden. Dus overleg eerst graag met ons. Dan weet je wie je kunt benaderen en krijg je een goed beeld over de vergoeding.
Ben je niet tevreden over de vaststelling van de schade? Neem dan contact op met ons via 088 663 31 11 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. Dan kunnen we je bezwaar bespreken. In de polisvoorwaarden lees je welke opties er zijn om bezwaar te maken.