Heb je een zieke werknemer die daardoor niet kan werken? Dat is vervelend. Als je werknemer door ziekte uitvalt, ben je als werkgever verplicht twee jaar lang (maximaal 104 weken) het loon door te betalen. En moet je er alles aan doen om je werknemer weer aan het werk te krijgen. Daarvoor gelden verschillende wettelijke verplichtingen, zoals uit de Arbowet, de Ziektewet en de WIA. Ook wij al verzekeraar vragen je verschillende acties uit te voeren. Dat doe je via Meldverzuim in Mijn NN Zakelijk.
Meldverzuim is binnen Mijn NN Zakelijk dé online omgeving waar je eenvoudig ziek- en betermeldingen doorgeeft. Dat doe je maar één keer voor al je inkomensverzekeringen. Zo staat alle belangrijke informatie over ziek- en betermelden van werknemers overzichtelijk op één plek in Mijn NN Zakelijk. Heb je arbodienstverlening via ons? Dan geven wij de ziek- en betermelding aan de arbodienst door. Wel zo makkelijk!
Heb je geen arbodienstverlening meeverzekerd? Dan meld je de zieke werknemer uiterlijk op de tweede ziektedag zelf bij je arbodienst. Blijft je werknemer langer ziek? Meld de zieke werknemer dan in Meldverzuim voordat je eigenrisicoperiode is afgelopen.
Heb je arbodienstverlening via ArboDuo, ArboNed, HCS, Perspectief, Richting of Zorg van de Zaak meeverzekerd? Dan sturen we de ziekmelding automatisch naar je arbodienst. Je arbodienst neemt daarna contact op met je zieke werknemer om de verzuimbegeleiding te starten. Na ieder gesprek tussen je zieke werknemer en de arbodienst, ontvang je een verslag van dat gesprek. Ook eventuele acties voor jou, zoals een Plan van Aanpak, ontvang je van de arbodienst.
Om de juiste vergoeding voor de ziektedagen van je werknemer te bepalen, ontvang je van ons een e-mail. Daarin vragen we om de gegevens van je zieke werknemer te controleren en/of aan te vullen. Dit kun je doen via Meldverzuim in Mijn NN Zakelijk. Afhankelijk van de gekozen dekking en de verzuimduur van de zieke werknemer, maken we de vergoeding naar je over.
Wil je meer informatie over Meldverzuim? Lees er meer over.