Wil je een spaar- of beleggingsrekening wijzigen? Dan vragen we soms om een kopie van je identiteitsbewijs. Met deze kopie controleren we wie je bent. Dit zijn we wettelijk verplicht. Je kunt je identificeren met een geldig (niet verlopen) identiteitsbewijs. De volgende documenten accepteren we als identiteitsbewijs:
Maak je burgerservicenummer (BSN) onleesbaar op de kopie. Verder hieronder lees je hoe je de kopie op een veilige manier verstuurt.
Vraag je een nieuwe spaar- of beleggingsrekening aan? Dan bevestig je je identiteit in mijn.nn. Hiervoor gebruik je een mobiele telefoon of tablet met camera, locatiebepaler (GPS) en verbinding met internet. Op nn.nl/identiteit lees je meer over het proces en waar je toestel aan moet voldoen. En in het privacy statement identiteitscontrole lees je waarom we dit vragen en hoe we met deze gegevens omgaan.
Wil je voor je levens- of overlijdensrisicoverzekering weten hoe je de kopie van je identiteitsbewijs veilig kunt opsturen? Lees dan verder op deze pagina over het voorkomen van identiteitsfraude.
De overheid waarschuwt voor identiteitsfraude. Bij identiteitsfraude doet iemand anders zich voor als jou. Deze internetcriminelen kunnen hiervoor de gegevens van je identiteitsbewijs en bankpas gebruiken. Hieronder lees je hoe je de kans op identiteitsfraude verkleint.
Met de KopieID app van de Rijksoverheid maak je een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Die doe je met je mobiele telefoon of tablet.
Upload de kopie van je identiteitsbewijs en de kopie van je bankafschrift in onze beveiligde online omgeving mijn.nn.
Kies hieronder het juiste wijzigingsformulier, vul deze in en stuur deze met de kopie van je legitimatiebewijs naar:
Nationale-Nederlanden
T.a.v. NN Bank Service Sparen
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
We kunnen je op verschillende manieren helpen.