Heb je een internetspaarrekening en misschien een depositospaarrekening? Hieronder lees je hoe je een wijziging aan ons doorgeeft.
Onderstaande gegevens kun je zelf direct wijzigen in mijn.nn:
Log in op mijn.nn en kies voor ‘Gegevens en instellingen’. Wijzig vervolgens je gegevens. Je wijziging is direct verwerkt.
Je wijzigt de tenaamstelling (voorletters en/of achternaam) van je rekening op de volgende manier:
Welke documenten we nog meer nodig hebben, verschilt per situatie:
Je kunt de documenten uploaden in mijn.nn of opsturen per post naar:
Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
Heb je geen inloggegevens voor mijn.nn? Dan kun je deze aanvragen op de inlogpagina van mijn.nn.
We wijzigen de tenaamstelling van je rekening, zodra we je verzoek hebben ontvangen. Je ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.
Let op: het is belangrijk dat je Nationale-Nederlanden rekening op dezelfde naam (of namen) staat als je tegenrekening.
Om de tenaamstelling van je tegenrekening aan te passen, ontvangen we graag het volgende:
Het bericht en de documenten kun je uploaden in mijn.nn of naar ons sturen per post:
Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
We wijzigen we de tenaamstelling van je rekening, zodra we je verzoek hebben ontvangen. Je ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.
Let op: het is belangrijk dat je Nationale-Nederlanden rekening op dezelfde naam (of namen) staat als je tegenrekening.
Je wijzigt de tegenrekening van je internetspaarrekening in mijn.nn of in de NN App.
Gaan jullie uit elkaar en komt de internetspaarrekening alleen op jouw naam? Dit maken we voor je in orde door de tenaamstelling van de rekening te wijzigen. Hierbij is het belangrijk dat de tegenrekening ook op alleen jouw naam staat. Alleen vanaf deze tegenrekening kun je geld overmaken en opnemen.
Wat moet je doen:
Het bericht en de documenten kun je uploaden in mijn.nn of naar ons sturen per post:
Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
Wil je een bedrag overmaken van een doorlopende depositorekening naar de afgemelde rekeninghouder? Bijvoorbeeld je ex-partner? Dan beëindig je het deposito in zijn geheel. Dan kan het zijn dat je hiervoor opnamekosten betaalt. Lees meer over het opzeggen van een deposito en de mogelijke opnamekosten.
De rekeninghouder die bij ons stopt met sparen, ontvangt volgend jaar geen jaaroverzicht meer. Houd hier rekening mee. Voor de belastingaangifte kan je ex-partner het saldo van 31 december vorig jaar gebruiken. Dit saldo is te vinden op het jaaroverzicht van dat jaar. Je ontvangt het jaaroverzicht elk jaar rond februari van ons. Heb je dit jaaroverzicht niet meer bij de hand? Je downloadt deze in mijn.nn bij ‘Documenten’.
Gaan jullie uit elkaar? Hierboven lees je hoe je dan een wijziging doorgeeft. Bijvoorbeeld de gezamenlijke rekening op jouw naam zetten, de tegenrekening wijzigen of de spaarrekening stopzetten.
Heb je nog andere producten bij Nationale-Nederlanden? We helpen je graag met wat je bij een scheiding nog meer moet regelen.
Het is niet mogelijk om een mederekeninghouder toe te voegen aan een bestaande internetspaarrekening. Je kunt je lopende internetspaarrekening opheffen en samen met een mederekeninghouder een nieuwe internetspaarrekening openen.
Volg deze stappen om je internetspaarrekening te beëindigen:
We maken het saldo en de opgebouwde rente van je spaarrekening over naar je tegenrekening. Dit duurt maximaal één werkdag. Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging dat we je rekening hebben beëindigd.
Je kunt je deposito binnen veertien dagen na het openen kosteloos opzeggen. Wil je na de periode van veertien dagen stoppen en je saldo opnemen? Dan kan het zijn dat je hiervoor opnamekosten betaalt. Lees meer over het opzeggen van een deposito en de mogelijke opnamekosten.
Je kunt een overlijden melden via de Nabestaandendesk. Onze medewerkers helpen je graag bij het afhandelen van de producten die de overledene bij ons heeft lopen.
Wil je veilig en snel geld overmaken naar je tegenrekening? Dat doe je in je persoonlijke omgeving mijn.nn en in de NN App. Lees meer over geld overmaken van en naar je internetspaarrekening.
Ben je op zoek naar algemene productinformatie over Internetsparen? Lees meer over Internetsparen.
Wil je een andere wijziging voor je internetspaarrekening doorgeven? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens vind je onderaan deze pagina.
Gebruik dan onderstaand adres:
Nationale-Nederlanden Bank N.V.
Afdeling Sparen, Beleggen & Bankverzekeren
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.