Fijn dat u uw levensbewijs digitaal wilt aanleveren! Hiermee stelt u snel en eenvoudig zeker dat uw uitkering doorloopt.
In het bericht (bijvoorbeeld de jaaropgave) dat u van ons ontving, staat het excassocontractnummer. Dit nummer vult u samen met uw geboortedatum en e-mailadres onderaan deze pagina in. U komt dan in een online omgeving terecht. Scan hierna met uw mobiele telefoon de QR-code op het computerscherm. En doorloop de stappen waarmee we kunnen vaststellen dat u in leven bent. Dit doen we door de foto op uw identiteitsbewijs te vergelijken met een scan van uw gezicht. Een uitgebreide uitleg vindt u hier.
Tijdens het proces verwerken we persoonsgegevens. Naast algemene persoonsgegevens zoals uw naam, adres en geboortedatum, worden ook biometrische gegevens verwerkt. Dit zijn gegevens over unieke lichaamskenmerken. In dit geval wordt uw gezichtsscan vergeleken met de foto op uw paspoort of identiteitskaart.
Onderaan de pagina vragen we uw uitdrukkelijke toestemming voor het verwerken van deze persoonsgegevens. We gebruiken deze gegevens om vast te stellen dat u in leven bent en uw uitkering kan worden voortgezet. Uw toestemming geldt alleen voor dit levensbewijs en niet voor toekomstige levensbewijzen.
Wilt u meer weten over hoe we omgaan met uw persoonsgegevens? Lees dan ons privacy statement.
Met uw mobiele telefoon maakt u een foto van uw opengeklapte paspoort of uw identiteitskaart. Deze gegevens hebben we nodig om uw identiteit te controleren.
Ook maakt u een gezichtsscan. Door uw gezicht te bewegen, kunnen we beter controleren dat het écht gaat om uw gezicht. En bijvoorbeeld niet om een masker of een foto van uw gezicht.
Binnen 5 werkdagen hoort u of de verificatie geslaagd is en of uw uitkering wordt voortgezet. Is de verificatie niet (volledig) geslaagd? Dan vragen we u alsnog de benodigde documenten op te sturen.