Definitieve schikkingsovereenkomst beleggingsverzekeringen

Op 9 januari 2024 sloot NN Group een definitieve schikkingsovereenkomst voor de beleggingsverzekeringen. NN Group sloot deze overeenkomst met de volgende belangenorganisaties:
• Consumentenclaim
• Woekerpolis.nl
• Woekerpolisproces
• Wakkerpolis
• Consumentenbond.

De schikkingsovereenkomst is voor klanten die zijn aangesloten bij een van deze belangenorganisaties. De overeenkomst geldt voor de beleggingsverzekeringen van Nationale-Nederlanden, Delta Lloyd en ABN AMRO Levensverzekering.

Je bent aangesloten bij een belangenorganisaties. Wat gaat er gebeuren?

We kunnen nog niet precies vertellen wat de schikkingsovereenkomst voor jouw beleggingsverzekering betekent. De belangenorganisaties werken de details van de schikkingsovereenkomst op dit moment uit. Dit proces is nog niet afgerond. Als ze daarmee klaar zijn ontvang je een voorstel. In het voorstel staat de hoogte van je vergoeding. In het voorstel staan ook de voorwaarden om deze vergoeding te krijgen. Zo moet bijvoorbeeld het grootste gedeelte van de mensen die een voorstel krijgen akkoord gaan met het voorstel. Je krijgt het voorstel van de belangenorganisatie waar je bent aangesloten. We verwachten dat je uiterlijk halverwege 2025 je voorstel krijgt.

Je bent niet aangesloten bij een van de belangenorganisaties. Wat kun je doen?

NN Group heeft een regeling getroffen voor klanten die niet zijn aangesloten bij een belangenorganisatie. Er is ook een regeling voor schrijnende gevallen. We hebben deze regelingen getroffen omdat je je niet meer kunt aanmelden bij een belangenorganisatie.

Heb je een beleggingsverzekering? En denk je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding? Vul dan het aanmeldingsformulier in.

* verplichte velden

Er is helaas een fout opgetreden. Probeert u het later alstublieft nog eens.

Aanmeldingsformulier

Heb je een beleggingsverzekering? En denk je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding? Vul dit formulier in als je niet bent aangesloten bij een belangenorganisatie. Of als je vindt dat je situatie schrijnend is. Het kan een paar maanden duren voordat je bericht krijgt over een vergoeding.

Op de verwerking van deze gegevens is de privacyverklaring van Nationale-Nederlanden van toepassing.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent.

Bellen

088 663 00 00

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.