Definitieve schikkingsovereenkomst beleggingsverzekeringen

Op 9 januari 2024 sloot Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V. een definitieve schikkingsovereenkomst voor haar beleggingsverzekeringen. Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V. sloot deze overeenkomst met de volgende belangenorganisaties:

• Consumentenclaim
• Woekerpolis.nl
• Woekerpolisproces
• Wakkerpolis
• Consumentenbond

De schikkingsovereenkomst is voor klanten die zijn aangesloten bij een van deze belangenorganisaties. De overeenkomst geldt voor de beleggingsverzekeringen van Nationale-Nederlanden, Delta Lloyd en ABN AMRO Levensverzekering.

Je bent aangesloten bij een belangenorganisatie. Wat gaat er gebeuren?

Samen met de belangenorganisaties hebben we de details van de schikkingsovereenkomst uitgewerkt. Van je belangenorganisatie ontvang je jouw voorstel. In het voorstel staat wat de schikkingsovereenkomst voor jou betekent en wat bijvoorbeeld de hoogte van je vergoeding is. Ook staat erin wat de voorwaarden zijn om deze vergoeding te krijgen.

Om alles zorgvuldig te laten verlopen versturen de belangenorganisaties niet alle voorstellen tegelijk, waardoor sommigen hun voorstel eerder ontvangen dan anderen. We verwachten dat je uiterlijk halverwege 2025 je voorstel krijgt.

Je bent niet aangesloten bij een van de belangenorganisaties. Wat kun je doen?

Je kunt je niet meer aanmelden bij een belangenorganisatie. Maar we hebben een voorziening voor schrijnende gevallen en voor klanten die niet zijn aangesloten bij een belangenorganisatie en die niet eerder een compensatie hebben ontvangen.

Heb je een beleggingsverzekering? En denk je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding? Vul dan het aanmeldingsformulier in.

* verplichte velden

Er is helaas een fout opgetreden. Probeert u het later alstublieft nog eens.

Aanmeldingsformulier

Heb je een beleggingsverzekering? En denk je dat je in aanmerking komt voor een vergoeding? Vul dit formulier in als je niet bent aangesloten bij een belangenorganisatie. Of als je vindt dat je situatie schrijnend is. Het kan een paar maanden duren voordat je bericht krijgt over een vergoeding.

Op de verwerking van deze gegevens is de privacyverklaring van Nationale-Nederlanden van toepassing.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent.

Bellen

088 663 00 00

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.