Ga direct naar inhoud

tot 3,15%*rente

Aanvullende PensioenOpbouw telefonisch aanvragen

  • Aanvragen in vijf stappen
  • Openen met telefonische hulp van onze medewerkers. Let op, zij geven geen advies.
  • Eenmalige kosten € 125,-

* Effectieve rente op jaarbasis vanaf 31 mei 2024 bij een looptijd vanaf 15 jaar. Wijzigingen voorbehouden.

Telefonisch openen

Je kunt bij Nationale-Nederlanden een rekening Aanvullende PensioenOpbouw telefonisch openen, zonder advies. Voordat je met ons belt is het belangrijk dat je:

  • goed weet wat voordelen én risico’s van het product zijn;
  • de fiscale en juridische regels van het product begrijpt, en;
  • weet of het past bij jouw situatie en wensen.

Van aanvraag tot pensioen opbouwen in vijf stappen

In vijf stappen vraag je samen met een van onze collega’s je Aanvullende PensioenOpbouw aan. We helpen je graag als je vragen hebt over het openen van dit product.

1. Offerte aanvragen

Wil je samen met een van onze collega’s een offerte aanvragen? Dan bel je ons op 088 663 06 63. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Voordat we de rekening voor je kunnen openen, stellen we je een aantal vragen. Deze gaan over de kenmerken van het product en de fiscale regels die erbij horen.

Het is belangrijk dat je alle informatie over het product en de fiscale regels goed doorleest voordat je belt. Het gesprek duurt ongeveer een half uur. Daarna ontvang je van ons een e-mail. Daarin staat dat je de offerte voor je Aanvullende PensioenOpbouw kunt bekijken in mijn.nn. De offerte is 42 dagen geldig.

In een aparte mail ontvang je de activatiecode voor mijn.nn. Hiermee maak je een account aan. Heb je al inloggegevens voor mijn.nn? Volg dan toch de stappen in de e-mail. Je gebruikt dan de activatiecode om Aanvullende PensioenOpbouw toe te voegen aan je productoverzicht.

2. Offerte en distributiekosten accepteren

  • Accepteer je de offerte en de eenmalige incasso van de distributiekosten? Laat ons dit weten door de e-mail te beantwoorden.
  • Hierna ontvang je van ons een e-mail met de stappen die nog nodig zijn om je aanvraag af te ronden.

3. Je identiteit bevestigen in mijn.nn

In mijn.nn vragen we je om je identiteit te bevestigen. Ga in mijn.nn naar je nieuwe rekening en volg de aanwijzingen in mijn.nn. Om je identiteit te bevestigen, heb je nodig:

  • Een mobiele telefoon met camera en verbinding met internet.
  • Een geldig paspoort of identiteitskaart (geen rijbewijs) en eventueel een geldige verblijfsvergunning.
  • Je burgerservicenummer (BSN).

Je bevestigt je identiteit met een foto van je paspoort of identiteitskaart. En een foto van je gezicht. In het privacy statement lees je waarom we dit vragen en hoe we met deze gegevens omgaan. Op nn.nl/identiteit lees je meer over het proces en waar je toestel aan moet voldoen.

Binnen één dag ontvang je een e-mail, waarin we aangeven of we je identiteit succesvol hebben gecontroleerd én goedgekeurd.

4. Begin met vermogen opbouwen of laat je vrijkomende lijfrentekapitaal overboeken

Om te beginnen met vermogen opbouwen, stort je een bedrag vanaf je tegenrekening op je rekening Aanvullende PensioenOpbouw. Je kunt er ook voor kiezen om periodiek (bijvoorbeeld eens per maand) een bedrag te storten.

5. Beleggen aanvragen in mijn.nn

Is je rekening geopend en wil je ook beleggen met je Aanvullende PensioenOpbouw? Ga in mijn.nn naar je rekening Aanvullende PensioenOpbouw. Kies daarna onder 'Beleggen' voor 'Start met beleggen'. Je beantwoordt dan een aantal vragen. Zo bepalen we of Beheerd Beleggen bij je past en welk beleggingsprofiel voor jou geschikt is.

Kies je voor een eenmalige inleg? Maak het geld over vanaf je tegenrekening. Kies in mijn.nn voor je rekening Aanvullende PensioenOpbouw en ga naar 'Verdeling tussen sparen en beleggen'. Verschuif daarna het geld van sparen naar beleggen. Je kunt er ook voor kiezen om periodiek (bijvoorbeeld eens per maand) een bedrag te storten.

Handig om te weten

Let op het maximale bedrag dat je kunt storten
Voor de belastingaftrek geldt wel een maximaal bedrag dat je kunt storten. De Belastingdienst noemt dat bedrag ‘jaarruimte’ en eventuele ‘reserveringsruimte’. Wil je berekenen hoeveel je maximaal mag sparen, beleggen en aftrekken voor de belastingheffing? Dan bereken je je jaarruimte en/of reserveringsruimte eenvoudig met onze rekenhulp jaarruimte berekenen.


Belangrijk om te weten

Kosten
Voor het telefonisch openen van een rekening Aanvullende PensioenOpbouw betaal je eenmalig € 125,-. We zijn wettelijk verplicht om deze eenmalige distributiekosten in rekening te brengen en inzichtelijk te maken. Deze distributiekosten betaal je voor alle werkzaamheden die wij voor je doen. Van het eerste telefonisch contact tot en met het openen van je rekening.

Fiscale en juridische regels
Het is belangrijk dat je de werking van Aanvullende PensioenOpbouw goed begrijpt. En dat je de fiscale en juridische regels van het product kent en weet of het product bij je situatie past. Voldoe je niet aan de fiscale regels? Of sluit je het product af terwijl dat niet bij je persoonlijke situatie past? Dan kan dit aanzienlijke financiële gevolgen voor je hebben. En dat willen we graag voorkomen. Lees daarom de fiscale en juridische regels en de productvoorwaarden van dit product goed.

Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven wij automatisch af van de betaalrekening die je als tegenrekening aan ons hebt doorgegeven. Wil je de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Dan maak je het bedrag zelf naar ons over. Je ontvangt van ons een e-mail met de betaalgegevens, het bedrag dat je moet betalen en de uiterlijke betaaldatum.

Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wil je de distributiekosten voor Aanvullende PensioenOpbouw betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 663 06 63.

Betalingen vanaf een betaalrekening in het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.

Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaal je de distributiekosten vanaf een betaalrekening in andere valuta? Dan rekent de bank je valuta om in euro's. Daarvoor brengt je bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent je bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaal je zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heb je daar vragen over? Raadpleeg dan je bank waar je je betaalrekening hebt.

Je kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC). Denk hierbij aan landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Heb je een vraag?

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact


Wil je advies?

Met een onafhankelijk adviseur kijk je samen naar welk product bij je past.

Vind je adviseur