Vernieuwde schadeverzekeringen van Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden heeft haar schadeverzekeringen vernieuwd, zodat ze beter zijn afgestemd op deze tijd. We snappen dat je wilt kijken of de nieuwe verzekering(en) nog steeds goed bij je situatie passen. Daarom hebben we verschillenoverzichten, nieuwe polisvoorwaarden en meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Ook vind je hier meer informatie over wat Nationale-Nederlanden Bank als bemiddelaar voor jou doet.


Verschillen huidige en nieuwe verzekeringen

Hieronder kun je per verzekering de uitgebreide verschillenoverzichten downloaden. Hierin vind je de verschillen tussen je huidige en de nieuwe verzekering. Controleer goed het nummer van jouw polisvoorwaarden om de juiste versie te downloaden.

Motorverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:

PP 0000-07 en PP 4415-04, PP 4425-03, PP 3352-03, PP 3355-03, PP 3340-04, PP 4456-03


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:

M 03.2.70 E en M 03.2.70 D


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:

330-91 | 331-93 WA | 332-92 Extra


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:

03 100 18-02 en 03 117 18-02


Aansprakelijkheidsverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-05 en PP 1100-03
PP 0000-07 en PP 1100-03
PP 0000-07 en PP 1100-04
PP 0000-08 en PP 1100-04


Onderstaand overzicht geldt voor polisvoorwaardennummer:
M 03.2.31 C


Autoverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-03 en PP 3315-02 WA / PP 3335-02 Extra / PP 3325-02 Casco +
PP 3316-01 WA + no-claim / PP 3336-01 Extra + no-claim / PP 3326-01 Casco + no-claim
PP 0000-05 en PP 3315-05 WA / PP 3335-06 Extra / PP 3325-06 Casco
PP 0000-07 en PP 3315-06 WA / PP 3335-07 Extra / PP 3325-07 Casco
PP 0000-08 en PP 3315-06 WA / PP 3335-07 Extra / PP 3325-07 Casco


Onderstaand overzicht geldt voor polisvoorwaardennummer:
Basis J 100067 B 5


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
Plus J 100055 B
Plus M 03.2.30 H


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
300-91 + 301-93 WA
300-91 + 301-93 + 302-91 WA + Extra
300-91 + 301-93 + 303-91 WA + Casco


Doorlopende Reisverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-05 en PP 4100-04
PP 0000-07 en PP 4100-04
PP 0000-07 en PP 4100-05
PP 0000-08 en PP 4100-05


Onderstaand overzicht geldt voor polisvoorwaardennummer:
V 03.5.01 G


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
436-95 + Vervolgblad 1 óf Vervolgblad 2
400-02 Ongevallen
408-97 Annulering
437-91 Automobilistenhulp


Inboedelverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-08
PP 2300-07 (Basis maatwerk)
PP 2400-07 (All-in maatwerk)
PP 2500-02 (Buitenshuis)
PP 2800-02 (Mobiele elektronica)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-08
PP 2310-06 (Basis standaard)
PP 2410-06 (All-in standaard)
PP 2412-05 (Buitenshuis standaard)
PP 2800-02 (Mobiele elektronica)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-07
PP 2300-06 (Basis maatwerk)
PP 2400-06 (All-in maatwerk)
PP 2500-01 (Buitenshuis)
PP 2800-01 (Mobiele elektronica)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-05
PP 2300-04 (Basis maatwerk)
PP 2400-04 (All-in maatwerk)
PP 2401-03 (Inboedel All-in en Buitenshuisverzekering Wereldwijd maatwerk)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-05
PP 2310-03 (Basis standaard)
PP 2410-03 (All-in standaard)
PP 2412-03 (Buitenshuis standaard)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-07
PP 2310-05 (Basis standaard)
PP 2410-05 (All-in standaard)
PP 2412-04 (Buitenshuis standaard)
PP 2800-01 (Mobiele elektronica)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
B 03.2.40 H (inboedel oud)
B 02.2.41 H (inboedel en opstal combinatie)
J 10.0.054 A (inboedel nieuw)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
A.B.8 Brandverzekering
A.B.9 Brandverzekering
B.I.7 Brand-inbraakverzekering
B.I.7 + B.V.I.3 Brand-inbraakverzekering + bijzondere voorwaarden inboedel
B.I.8 Brand-inbraakverzekering
B.I.8 + B.V.I.3 Brand-inbraakverzekering + bijzondere voorwaarden inboedel
B.R.P. 1 Brandverzekering
E.I.1 Perfect-extra inboedelverzekering
E.I.1 + B.V.I.3 Perfect-extra inboedelverzekering + bijzondere voorwaarden inboedel
E.I.2 Perfect-extra inboedelverzekering
E.I.G.1 Perfect-extra inboedelverzekering + garantie
E.I.G.1 + B.V.I.3 Perfect-extra inboedelverzekering + garantie + bijzondere voorwaarden inboedel
P.I.15 Perfect inboedelverzekering
P.I.15 + B.V.I.3 Perfect inboedelverzekering + bijzondere voorwaarden inboedel


Opstalverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 2110-03 en PP 2110-05 (Standaard Basis)
PP 2210-03 en PP 2210-05 (Standaard All-in)
PP 2700-01 en PP 2700-02 (Glasdekking)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 2100-05 en PP 2100-07 (Maatwerk Basis)
PP 2200-05 en PP 2200-07 (Maatwerk All-in)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
B 03.2.39 G (opstal)
B 02.2.41 H (inboedel en opstal combinatie)
J 10.0.053 A (opstal)


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
A.B.9 Brandverzekering
B.R.B. 1 Brandverzekering voor zaken
B.R.P. 1 Brandverzekering voor woonhuis en inboedel
P.G. 2 Perfect Gebouwen verzekering
P.G. 3 Perfect Gebouwen verzekering
P.W. 13 Perfect Woonhuisverzekering
E.G. 2 Perfect Extra Gebouwen verzekering
E.G. 3 Perfect Extra Gebouwen verzekering
E.W. 2 Perfect Extra Woonhuisverzekering


Ongevallenverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-05 en PP 5100-04
PP 0000-07 en PP 5100-04
PP 0000-07 en PP 5100-05
PP 0000-08 en PP 5100-05


Onderstaand overzicht geldt voor polisvoorwaardennummer:
OE 03.6.01 E


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
84 Ongevallen individueel
77 Jeugdongevallen
92 Jeugdongevallen
Scholierenongevallen & bijzondere bepalingen
97 Gezinsongevallen


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
KO 06-64
GO 5914
HP 5918
GOM 200-11
ONG ( )
GOR 220193
ROP 230192
OZV 300-12 5


Rechtsbijstandverzekering

Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
PP 0000-05 en PP 1200-05
PP 0000-07 en PP 1200-05
PP 0000-07 en PP 1200-06
PP 0000-08 en PP 1200-06


Onderstaand overzicht geldt voor polisvoorwaardennummer:
RE 03.2.13 F


Onderstaand overzicht geldt voor de polisvoorwaardennummers:
371-00
378-05




Nationale-Nederlanden Bank als bemiddelaar

Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van de vernieuwde particuliere schadeverzekeringen. Je bemiddelaar zorgt ervoor dat je jouw verzekeringszaken via nn.nl en mijn.nn kunt regelen. Denk aan het afsluiten, wijzigen of beëindigen van een verzekering, het melden van een schade of het inzien van je verzekeringen. Bellen kan natuurlijk ook via 088 663 06 63.

Lees meer informatie

Meest gestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.

Komt deze brief of e-mail echt van Nationale-Nederlanden af? Is dit geen spam of phishing?

De brief of e-mail ‘Belangrijke informatie over uw schadeverzekering bij Nationale-Nederlanden’ komt van Nationale-Nederlanden. Dit is geen spam of phishing. Op de pagina Herken en voorkom phishing lees je onder andere meer over hoe je phishing herkent.


Vragen over het betalen van je premie

Waarom wijzigt Nationale-Nederlanden het rekeningnummer?
Om je een betere service te kunnen verlenen en je in de toekomst beter te kunnen helpen, verhuizen de verzekeringen naar een ander administratiesysteem. Aan dat administratiesysteem zit een ander rekeningnummer gekoppeld.

Wat wordt het nieuwe bankrekeningnummer?
Vanaf 1 januari schrijft de verzekeraar je premie af met het rekeningnummer NL24 INGB 0009 4728 02 ten name van Nationale-Ned Schadeverz Mij N.V. Maak je zelf de premie periodiek over? Zorg dan dat je vanaf 1 januari dit rekeningnummer gebruikt. Je maakt je premie over onder vermelding van je polisnummer.

Wanneer kan ik mijn incassodatum aanpassen?
Je kunt direct al contact opnemen als je de incassodatum wilt aanpassen. De incassodatum wijzigt dan per januari 2023. Start daarvoor een chat of bel met 088 663 06 63.

Ik heb een betalingsregeling. Wat moet ik nu doen?
De afspraken die je gemaakt hebt voor de betalingsregeling wijzigen niet. Houd voor de betalingen de bedragen en het rekeningnummer aan die in de bevestiging van de betalingsregeling staan die je toen ontving.
Ik heb een openstaande betaling die ik voor 1 januari 2023 over moet maken. Hoe moet ik deze betalen?

Als je nog premie moet betalen vóór 1 januari 2023, dan kun je dit bedrag overmaken op het oude rekeningnummer: NL29 ABNA 0462 1004 72, ten name van Nationale-Nederlanden Verzekeren Services o.v.v. je (pakket)polisnummer.

Gaat het om een betaling naar aanleiding van een wijziging of nieuwe aanvraag? Dan maak je de betaling over op het nieuwe rekeningnummer: NL24 INGB 0009 4728 02 ten name van Nationale-Ned Schadeverz Mij N.V. o.v.v. je polisnummer.

Twijfel je wat het juiste rekeningnummer is? Start dan een chat of bel met 088 663 06 63.


Vragen over Nationale-Nederlanden Bank als bemiddelaar

Wat betekent bemiddeling?

Met bemiddeling helpt een tussenpersoon (de bemiddelaar) je met het afsluiten van een (financieel) product. Nadat de verzekering is afgesloten, helpt de bemiddelaar je zodat je makkelijk jouw verzekeringen kunt beheren, kunt inzien of een schade kunt melden.

De bemiddelaar die je voor jouw verzekering(en) helpt, is Nationale-Nederlanden Bank. Zo zorgt Nationale-Nederlanden Bank er onder andere voor dat je op nn.nl alle informatie kunt vinden die je nodig hebt om een verzekering af te sluiten. Ook zorgt zij voor de inrichting van mijn.nn, zodat je in je mijn.nn-account je verzekeringen in kunt zien en beheren.

Wat is provisie en hoeveel betaal ik daarvoor?

Je betaalt 10% provisie. Dit is verwerkt in de premie die je betaalt aan de verzekeraar. Met provisie betaal je de bemiddelaar voor de diensten die zij levert.

Met de provisie zorgt de bemiddelaar Nationale-Nederlanden Bank er onder andere voor dat je op nn.nl alle informatie kunt vinden die je nodig hebt om een verzekering af te sluiten. Ook zorgt zij voor de inrichting van mijn.nn, zodat je in je mijn.nn-account je verzekeringen in kunt zien en beheren.

Wat is het verschil tussen de bemiddelaar en verzekeraar?

Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van je particuliere schadeverzekering. Je bemiddelaar zorgt ervoor dat je jouw verzekeringszaken via nn.nl en mijn.nn kunt regelen. Denk aan het afsluiten, wijzigen of beëindigen van een verzekering, het melden van een schade of het inzien van je verzekeringen. Bellen kan natuurlijk ook via 088 663 06 63.

Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. is de verzekeraar en is verantwoordelijk voor de administratie van je verzekeringen. Ook schrijven ze de premie af en betalen ze eventuele schadevergoedingen uit. De (polis)informatie die je over je verzekeringen krijgt, ontvang je van de verzekeraar. Denk hierbij aan informatie naar aanleiding van het afsluiten, wijzigen of verlengen van een verzekering via je bemiddelaar Nationale-Nederlanden Bank N.V.

Met wie moet ik nu contact opnemen?

Je neemt op dezelfde manier contact op, zoals je gewend bent. Dit is
• via het contactformulier
• of door te bellen op 088 663 06 63

Of:
Chat met medewerker.

Wat moet ik doen als ik geen bemiddelaar wil?

Via nn.nl kun je geen verzekering (meer) aanvragen zonder bemiddeling. Wil je echt geen bemiddeling? Dan kun je het aanbod dat je ontvangt voor je nieuwe verzekeringen niet accepteren. Neem hiervoor contact op via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Gaat mijn premie omhoog als Nationale-Nederlanden Bank de bemiddelaar wordt?

Nee, je premie gaat niet omhoog door de kosten van de bemiddelaar. De werkzaamheden die de bemiddelaar doet, werden voorheen door de verzekeraar zelf gedaan. Waar je nu provisie betaalt aan de bemiddelaar, waren die kosten voorheen in je premie voor de verzekeraar verwerkt.

Langere wachttijden bij klantenservice

Het is op dit moment druk bij onze klantenservice. We zijn hierdoor telefonisch minder goed bereikbaar dan je van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor. Heb je een vraag? Dan kun je deze ook stellen via het contactformulier.

Ga naar contactformulier

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact