Hoe stem je jouw dienstverlening af op een veranderende markt? En op welke manier maak je duurzaamheid een vanzelfsprekend onderdeel van jouw advies?
Luister naar de nieuwe inspiratieverhalen!
In deze gloednieuwe podcastserie vertellen hypotheekadviseurs hoe zij hun dienstverlening afstemmen op de veranderende woningmarkt. Woningverduurzaming speelt daarbij een belangrijke rol. Maar ook verbreding van de dienstverlening met bijvoorbeeld (woon)verzekeringen draagt bij, net als het werken aan een duurzame klantrelatie.
Hoe vullen zij dit in de praktijk in? Wat motiveert ze? Welke uitdagingen komen ze tegen? En welke tip hebben zij voor andere adviseurs? Ontdek het in de inspiratieverhalen van 2024!
Benieuwd hoe Sitske Mauritsz en Hans Buursink van Nationale-Nederlanden Hypotheken aankijken tegen woningverduurzaming en de veranderende rol van de hypotheekadviseur? Beluister nu hun podcast.
In deze veranderende woningmarkt is het, meer dan ooit, belangrijk om inspiratie met elkaar te delen. Daarom kiest Nationale-Nederlanden één keer per jaar de ‘Meest inspirerende adviseur van Nederland’. Want inspiratie is nodig om iedere dag beter te worden.
Michiel Minneboo is verkozen tot Meest inspirerende adviseur van Nederland 2024. Het juryrapport: Michiel is een inspirerende en authentieke adviseur die zich bij uitdagingen of tegenslagen als een echte ondernemer gedraagt. Hij haalt alles uit de kast voor een goed resultaat, ook bij nieuwe kansen in de markt. Michiel staat letterlijk dag en nacht klaar voor zijn klanten en ondersteunt ze bij het zoeken en kopen van een huis, maar evengoed bij de verduurzaming ervan. Hij durft te kiezen voor een afwijkende werkwijze en daagt ook zijn klanten uit om anders te denken. Hij is niet de standaard adviseur die van achter zijn bureau de zaken regelt, maar gaat op pad en ontdekt zelf waar de mogelijkheden liggen. Op het gebied van woningverduurzaming wil Michiel precies weten waar hij over praat. Dus heeft hij een opleiding gevolgd, een aantal goede, relevante professionals om zich heen verzameld en gaat hij zelfs mee met installaties. Michiel vertelt een verrassend ander verhaal, met veel praktische inspiratie die andere adviseurs zo kunnen toepassen.
Michiel is een van de vijf adviseurs die genomineerd zijn voor de titel van 2023. Hun verhalen zijn bedoeld om andere adviseurs te inspireren, zodat die (extra) handvatten krijgen om hun klanten breder te helpen. En, niet onbelangrijk, om zelf klaar te zijn voor de toekomst. Luister hier ook naar de inspiratieverhalen van Mike van Dijk, Maurice Lemmens, Bram van der Steen en Rob Vermeulen.
Michiel begon zijn eigen onderneming net voor de bankencrisis van 2008. Om het bedrijf te redden ging hij letterlijk de straat op, op zoek naar klanten en partijen om mee samen te werken. Dankzij die mentaliteit en zijn betrokkenheid bij de klant heeft hij nu een grote portefeuille met trouwe klanten. Ook op het gebied van woningverduurzaming zoekt hij de samenwerking. Zijn visie: “Alleen achter je bureau blijven zitten, gaat gewoon niet werken. Maak kennis met die bedrijven en ga je erin verdiepen”.
Mike werkt in het familiebedrijf waarmee zijn schoonouders dertig jaar geleden zijn begonnen. Inmiddels komen de kleinkinderen van hun eerste klanten langs voor advies. Mike weet dus alles over een duurzame klantrelatie. Sowieso is duurzaamheid een vanzelfsprekend gespreksonderwerp voor hem en hij ziet in de praktijk hoe de verschillende generaties hiermee omgaan. Mikes advies aan andere adviseurs? “Zorg dat je zichtbaar bent”.
Rob begon ooit als stagiair bij Axi-Plan en voelde zich daar helemaal op zijn plek. Inmiddels werkt hij er al 23 jaar; sinds 2006 zelfs als mede-eigenaar. Woningverduurzaming vinden ze zo belangrijk dat ze een buurtinitiatief hebben ontwikkeld. Alle huizenbezitters in een wijk krijgen tijdens een informatieavond de kans om hun verduurzamingsmogelijkheden te bekijken én meteen te laten doorrekenen. Rob vindt het belangrijk om een band op te bouwen met klanten: “We willen dat een klant ons altijd benadert als er iets aan de hand is”.
Met hun financieel advies en de makelaardij bieden Maurice en zijn jonge team een totaalpakket aan. Ze kunnen klanten die een huis willen kopen niet alleen begeleiden bij die aankoop, maar ook meteen het financiële plaatje inzichtelijk maken. De klant weet daardoor precies wat er mogelijk is. Ook de voordelen van een duurzame(re) woning nemen ze standaard mee in hun gesprekken. Bij VIND streven ze bovendien naar een langetermijnrelatie met hun klanten, onder het motto “geen zorgen, daar zorgen wij voor”.
Zo’n dertig jaar geleden heeft Brams vader Handass opgericht. Inmiddels zijn Bram en zijn broer mede-eigenaar en sinds kort heet het familiebedrijf Steen Adviesgroep. In de toekomst willen ze een totaalconcept rondom wonen aanbieden, waarbij duurzaamheid bovenaan het lijstje staat. Bram wil de kennis en kunde op het gebied van woningverduurzaming zelf in huis hebben, daarom volgt hij een opleiding tot EPA-adviseur. Zijn visie op de rol van adviseurs: “Ik denk dat wij een steentje kunnen bijdragen om klanten iets meer bewust te maken.”
Duurzame inspiratieverhalen is een initiatief van Nationale-Nederlanden. In deze serie vertellen hypotheekadviseurs hoe zij in een veranderende woningmarkt hun dienstverlening verbreden. En wat hun persoonlijke drijfveer is om bij te dragen aan een duurzame woon- en leefomgeving. De verhalen zijn persoonlijk, uniek en bedoeld om jou te inspireren!
Ben jij hypotheekadviseur en heb jij ook een duurzaam inspiratieverhaal? Neem dan contact op met jouw Intermediair Succes Manager of Accountmanager.
Volg ons via Spotify of Apple Podcasts.