Gezichtsprothese

Gezichtsprothesen bedekken je gezicht of een gedeelte ervan, inclusief neus en oorschelpen. Ze worden gebruikt bij verminking van het gezicht.

2025

Vergoedingen gezichtsprothese in 2025

Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering

Wat vergoedt je basisverzekering?

De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:

Vergoeding gezichtsprothese Zorg Vrij (combinatiepolis) Zorg Voordelig (naturapolis)
Zorgverlener met contract 100% 100%
Zorgverlener zonder contract 100% Max. 70% van de rekening en nooit meer dan het maximumtarief

Wat vergoedt je aanvullende verzekering?

Er is geen vergoeding vanuit de aanvullende verzekeringen.

Heb ik een eigen bijdrage?

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. Lees meer over de eigen bijdrage.

Heb ik een eigen risico?

De vergoeding vanuit de basisverzekering valt onder het eigen risico. Het eigen risico geldt voor verzekerden vanaf 18 jaar. In 2025 is het verplicht eigen risico € 385,- per jaar. In Mijn NN Zorgverzekering zie je de stand van jouw eigen risico. Lees meer over het verplichte en vrijwillige eigen risico.

Waar kun je terecht?

Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en de tarieven. Vind een gecontracteerde zorgverlener of leverancier bij jou in de buurt. Je kunt zoeken op: gelaatsprothese.

Wil je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dat kan. Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Check het stappenplan: welke zorgkosten krijg ik vergoed?

Als je naar een leverancier gaat waar Nationale-Nederlanden een overeenkomst mee heeft, ben je verzekerd van:

  • Een kwalitatief goed hulpmiddel. De geleverde hulpmiddelen voldoen aan de kwaliteitseisen die volgens de algemeen aanvaarde normen daaraan gesteld kunnen worden.
  • Geen lange wachttijden. Je kunt binnen 5 werkdagen terecht bij jouw leverancier.
  • Een garantie van 12 maanden.
  • Een uitvoerige instructie bij de eerste aflevering door een ervaren en, speciaal daarvoor opgeleide medewerker van de leverancier.

Wat moet je verder weten?

  • Als je gebruikmaakt van een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden afspraken heeft, hoef je geen contact op te nemen met Nationale-Nederlanden. Je kunt direct contact opnemen met de leverancier. Daarbij heb je een voorschrift nodig van de medisch-specialist, waarin staat welke voorziening je nodig hebt.
  • Ga je naar een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft, neem dan wel contact op met Nationale-Nederlanden (aanvraag akkoordverklaring). Dit hulpmiddel wordt jouw eigendom.
  • Heb je geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waar Nationale-Nederlanden afspraken mee heeft gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.

Wat moet je regelen?

Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw specialist samen met een offerte van de leverancier te sturen naar:

Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen & Zorgservice
Postbus 4016
5004 JA Tilburg

2024

Vergoedingen gezichtsprothese in 2024

Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering. 


Wat vergoedt je basisverzekering?

De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:

Vergoeding gezichtsprothese Zorg Vrij (combinatiepolis) Zorg Voordelig (naturapolis)
Zorgverlener met contract 100% 100%
Zorgverlener zonder contract 100% Max. 70% van de rekening en nooit meer dan het maximumtarief

Wat vergoedt je aanvullende verzekering?

Er is geen vergoeding vanuit de aanvullende verzekeringen.


Heb ik een eigen bijdrage?

Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. Lees meer over de eigen bijdrage.


Heb ik een eigen risico?

De vergoeding vanuit de basisverzekering valt onder het eigen risico. Het eigen risico geldt voor verzekerden vanaf 18 jaar. In 2024 is het verplicht eigen risico € 385,- per jaar. In Mijn NN Zorgverzekering zie je de stand van jouw eigen risico. Lees meer over het verplichte en vrijwillige eigen risico.


Waar kun je terecht?

Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en de tarieven. Vind een gecontracteerde zorgverlener of leverancier bij jou in de buurt. Je kunt zoeken op: gelaatsprothese.

Wil je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dat kan. Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Check het stappenplan: welke zorgkosten krijg ik vergoed?

Als je naar een leverancier gaat waar Nationale-Nederlanden een overeenkomst mee heeft, ben je verzekerd van:

  • Een kwalitatief goed hulpmiddel. De geleverde hulpmiddelen voldoen aan de kwaliteitseisen die volgens de algemeen aanvaarde normen daaraan gesteld kunnen worden.
  • Geen lange wachttijden. Je kunt binnen 5 werkdagen terecht bij jouw leverancier.
  • Een garantie van 12 maanden.
  • Een uitvoerige instructie bij de eerste aflevering door een ervaren en, speciaal daarvoor opgeleide medewerker van de leverancier.

Wat moet je verder weten?

  • Als je gebruikmaakt van een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden afspraken heeft, hoef je geen contact op te nemen met Nationale-Nederlanden. Je kunt direct contact opnemen met de leverancier. Daarbij heb je een voorschrift nodig van de medisch-specialist, waarin staat welke voorziening je nodig hebt.
  • Ga je naar een leverancier waarmee Nationale-Nederlanden geen afspraken heeft, neem dan wel contact op met Nationale-Nederlanden (aanvraag akkoordverklaring). Dit hulpmiddel wordt jouw eigendom.
  • Heb je geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waar Nationale-Nederlanden afspraken mee heeft gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of je in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.

Wat moet je regelen?

Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw specialist samen met een offerte van de leverancier te sturen naar:

Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen & Zorgservice
Postbus 4016
5004 JA Tilburg

layfa24b93997f645b388d2511b46dd44e3

Terug naar het overzicht van vergoedingen

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact