Heb je een diagnose voor verpleegzorg? Dan kom je in aanmerking voor een aangepast bed. Een aangepast bed kan ook noodzakelijk zijn voor mensen die daardoor zelfstandig blijven.
Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering.
De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:
Vergoeding aangepast bed | Zorg Vrij (combinatiepolis) | Zorg Voordelig (naturapolis) |
---|---|---|
Zorgverlener met contract | 100% | 100% |
Zorgverlener zonder contract | 100% | Max. 70% van de rekening en nooit meer dan het maximumtarief |
Er is geen vergoeding vanuit de aanvullende verzekeringen.
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. Lees meer over de eigen bijdrage.
De vergoeding valt niet onder het eigen risico. Lees meer over het vrijwillige en verplichte eigen risico.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en de tarieven. Vind een gecontracteerde zorgverlener of leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: bedden.
Wil je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dat kan. Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Check het stappenplan: welke zorgkosten krijg ik vergoed?
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw arts (medisch specialist voor kinderbed) samen met een offerte van de leverancier te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Als je het bed niet meer nodig hebt, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 013 593 82 25. Het bed wordt dan weer bij je opgehaald.
Bekijk de vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering.
De vergoeding hangt af van de basisverzekering die je hebt. En of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. Bekijk hieronder hoeveel je vergoed krijgt vanuit je basisverzekering:
Vergoeding aangepast bed | Zorg Vrij (combinatiepolis) | Zorg Voordelig (naturapolis) |
---|---|---|
Zorgverlener met contract | 100% | 100% |
Zorgverlener zonder contract | 100% | Max. 70% van de rekening en nooit meer dan het maximumtarief |
Er is geen vergoeding vanuit de aanvullende verzekeringen.
Je hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. Lees meer over de eigen bijdrage.
De vergoeding valt niet onder het eigen risico. Lees meer over het vrijwillige en verplichte eigen risico.
Nationale-Nederlanden maakt afspraken met zorgverleners en leveranciers over de kwaliteit van de zorg en de tarieven. Vind een gecontracteerde zorgverlener of leverancier bij jou in de buurt. Je kunt jouw selectie verfijnen op: bedden.
Wil je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dat kan. Dan hangt de hoogte van de vergoeding af van je basisverzekering. Check het stappenplan: welke zorgkosten krijg ik vergoed?
Ga je naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan moet je altijd toestemming (een akkoordverklaring) vragen aan Nationale-Nederlanden. Je doet dit door de medische diagnose van jouw arts (medisch specialist voor kinderbed) samen met een offerte van de leverancier te sturen naar:
Nationale-Nederlanden
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 4016
5004 JA Tilburg
Als je het bed niet meer nodig hebt, moet je dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van Nationale-Nederlanden op telefoonnummer 013 593 82 25. Het bed wordt dan weer bij je opgehaald.
Terug naar het overzicht van vergoedingen
We kunnen je op verschillende manieren helpen.