Ga direct naar inhoud

De wijze van distributie van de verzekeringen

Voor de wijze van distributie van de verzekeringen gelden wettelijke regels. Hieronder lees je daar meer over.

Informatie over de bemiddelaar, provisie en werkzaamheden

Nationale-Nederlanden Zorg is jouw bemiddelaar:

Nationale-Nederlanden Zorg is een handelsnaam van Distributie Zorgverzekeringen B.V. (verder te noemen “we” of “wij”) en bemiddelt jou als klant uitsluitend naar de zorgverzekeraars Centrale Zorgverzekeringen NZV N.V. en OWM CZ Groep U.A.. Deze zorgverzekeraars behoren tot CZ Groep te Tilburg.

Distributie Zorgverzekeringen B.V. is gevestigd aan de Rijksweg West 2, 6842 BD, te Arnhem. Postbus 40000, 6803 GA Arnhem. Tel: 026 -353 53 53. Distributie Zorgverzekeringen B.V. is ingeschreven bij de AFM (nr. 12012829) en bij de KvK (nr. 18115656).

Wij bemiddelen voor CZ Groep in een naturapolis (Zorg Voordelig) en een combinatiepolis (Zorg Vrij). Hiervoor ontvangen wij provisie en voeren wij de volgende werkzaamheden uit:

  • Wij geven je uitgebreide informatie over onze zorgproducten. Op basis van deze informatie beoordeel je geheel zelfstandig of het product bij jou past. Als je kiest voor het afsluiten van het zorgproduct bemiddelen wij je naar de zorgverzekeraar.

Goed om te weten: onze medewerkers die financiële diensten verlenen ontvangen geen aanvullende vergoeding of andere beloning als zij een bepaald aantal verzekeringen hebben afgesloten. Of als ze een specifiek doel hebben bereikt. Ze ontvangen soms wel een (kleine) attentie in het kader van een actie.

  • Wij beantwoorden per telefoon, WhatsApp en e-mail vragen van klanten. Met uitzondering van vragen naar aanleiding van claims en aanvragen voor machtigingen. Deze worden door de zorgverzekeraar beantwoord.
  • Wij administreren relatie- en mutatiegegevens van onze klanten.
  • Wij doen voorstellen, zoals het uitbrengen van offertes, aan bestaande en nieuwe klanten met als doel het voortzetten of afsluiten van zorgverzekeringen.
  • Wij ontwikkelen en onderhouden onze website en geven daarmee aan onze klanten transparante en volledige informatie over onze zorgproducten en diensten.
  • Wij stellen communicatiemiddelen op om bestaande en nieuwe klanten te informeren.
  • Wij ontwikkelen ideeën over nieuwe zorgproducten, afgestemd op de behoeftes van onze klanten. Deze delen we met de zorgverzekeraar.
  • Wij beoordelen onze zorgproducten en voeren markt- en distributieonderzoek uit om ons aanbod zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen en behoeftes van onze klanten.
  • Wij onderhandelen en stemmen af met de zorgverzekeraar, waarbij de hoogte van de marktpremie wordt bepaald en de inhoud van de voorwaarden van onze zorgverzekeringen.
  • Wij investeren in nieuwe diensten voor onze klanten, zoals de Mijn NN omgeving en de NN app.
  • Wij behandelen klachten over onze dienstverlening als bemiddelaar. De klachtprocedure vind je hier.

Ledenraad

Om ervoor te zorgen dat de leden van de CZ Groep voldoende invloed hebben op het beleid, is er een ledenraad die bestaat uit verzekerden. De ledenraad is zoveel mogelijk een afspiegeling van alle verzekerden van de CZ Groep. Dat betekent dat ook verzekerden met een zorgverzekering van Nationale-Nederlanden in de ledenraad van de CZ groep zitten. Meer weten over de ledenraad? Dat kan hier.