Storm kan flinke schade aan je woning en je spullen veroorzaken. Heb je stormschade? Meld dit dan zo snel mogelijk. Dan is het handig om te weten welke stormschade bij Nationale-Nederlanden wél en niet verzekerd is. We vertellen je graag meer!
Als je stormschade hebt, dan is het handig om te weten op welke verzekering je de schade kunt verhalen. Stormschade aan je eigen woning en alles wat daaraan vast zit, valt onder je Opstalverzekering. De Inboedelverzekering is er voor losse spullen in (en soms rondom) je woning. We leggen je hieronder per verzekering uit wat er wel en niet is gedekt.
Goed om te weten: om stormschade te kunnen claimen, moet er sprake zijn van minimaal windkracht 7.
Schade aan je woning, tuinhuisje of overkapping door zware lokale (hagel)buien is verzekerd met de Opstalverzekering Basis.
Let op: zorg dat je ramen en deuren sluit. Je bent niet verzekerd voor schade door regen en hagel die in je woning komt door deuren en ramen die open staan.
Heb je schade door blikseminslag, overspanning als gevolg van bliksem of inductie als gevolg van bliksem? Dan is dit verzekerd met de Opstal- en Inboedelverzekering Basis.
Bij extreem weer (waaronder storm, stortbuien en hevige lokale neerslag) geldt er een standaard verhoogd eigen risico, namelijk € 250,- per schade. Dit is het bedrag wat je zelf betaalt bij schade door extreem weer. Heb je zelf gekozen voor een eigen risico van € 100,-? Dan geldt alleen het hoogste eigen risico van € 250,- bij extreem weer. We tellen deze bedragen niet bij elkaar op.
Is de schade aan je woning beperkt gebleven? Dan is het in sommige gevallen gunstiger om de schade zelf te betalen. Denk hierbij aan kleine schades onder de € 250,-, zoals een paar losgeraakte dakpannen of het herstellen van een ruit in je schuur waar een tak doorheen is gewaaid. Je kunt er in dit geval voor kiezen om de schade zelf te laten herstellen.
Heb je stormschade, waterschade of hagelschade? Meld je schade via de NN App of mijn.nn zodra je alle benodigde informatie verzameld hebt. Zo kunnen we je schade (als deze gedekt is) in veel gevallen direct uitbetalen. Deze informatie hebben we van je nodig als je schade meldt:
De snelste manier om je stormschade te melden, is via de NN App of mijn.nn. Je kunt hier direct alle benodigde documenten toevoegen, zoals foto's en nota's. Zo kunnen we je schade het snelst afhandelen.
Bel bij instortingsgevaar van je woning altijd eerst 112. Zijn er dakdelen of dakplaten losgeraakt door de storm? Bel dan de lokale brandweer. Neem hierna contact op met de NN Alarmcentrale.