Voor elk jaar dat je een autoverzekering hebt en geen schade claimt, bouw je één schadevrij jaar op. Claim je wel schade? Dan verlies je meerdere jaren.
Weet je niet zeker hoeveel schadevrije jaren je nu hebt? Vraag dit op bij je huidige of vorige verzekeraar. Vaak staat het in je persoonlijke online omgeving, en hoef je alleen in te loggen.
Vul 0 schadevrije jaren in. Tenzij iemand schadevrije jaren aan je heeft overgedragen.
Vul 0 schadevrije jaren in. Je begint opnieuw met opbouwen. Je kunt schadevrije jaren namelijk niet voor meer verzekeringen gebruiken.
Vraag een leaseverklaring op bij je leasemaatschappij. Hierin staat hoeveel opgebouwde schadevrije jaren je hebt. Dit getal kun je invullen bij het aanvragen van je verzekering. Stuur daarna de leaseverklaring op via ons contactformulier.
Wil je een Autoverzekering aanvragen en weet je nog niet hoeveel schadevrije jaren je kunt meenemen? Vul dan 0 schadevrije jaren in. Dit wordt aangepast als de leaseverklaring is ontvangen.
Je (ex-)partner kan schadevrije jaren aan je overdragen. Bij een scheiding kun je ze ook met elkaar verdelen. Vul hiervoor samen de Afstandsverklaring schadevrije jaren in, en stuur deze op via ons contactformulier.
Wil je een Autoverzekering aanvragen en heb je nog geen Afstandsverklaring? Vul dan 0 schadevrije jaren in. Dit wordt aangepast als de Afstandsverklaring is ontvangen.
Draagt je (ex-)partner geen schadevrije jaren aan je over? Dan begin je zelf met opbouwen. Vul dus 0 schadevrije jaren in.
Vraag aan je buitenlandse verzekeraar een Engels- of Nederlandstalige schriftelijke verklaring van je schadevrije jaren. Dit wordt ook wel een royementsverklaring genoemd. Stuur deze op via ons contactformulier.
Wil je een Autoverzekering aanvragen en weet je nog niet hoeveel schadevrije jaren je kunt meenemen? Vul dan 0 schadevrije jaren in. Dit wordt aangepast als de verklaring is ontvangen.
Je schadevrije jaren worden gecontroleerd. Klopt het niet met wat je hebt ingevuld? Dan worden je schadevrije jaren aangepast, zodat ze wel kloppen. Dit kan betekenen dat je premie verandert of dat je verzekering wordt beëindigd. Als dit zo is, ontvang je vooraf een e-mail.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.