Ontvang je van ons bericht dat je nog spaargeld bij ons hebt en dat we dit aan je gaan uitbetalen? Dan gaat het om een spaarrekening die je had bij een van onze voorgangers. Dit zijn financiële bedrijven die zijn samengegaan met Nationale-Nederlanden Bank, namelijk:
Meestal gaat het om een zogenaamde bedrijfsspaarrekening zoals Spaarloon of Premiesparen. Hiermee kon je in het verleden, via je werkgever, bruto salaris inleggen dat na vier jaar netto kon worden opgenomen. Soms gaat het om een ander type spaarrekening die je had bij een van onze voorgangers.
Al deze spaarrekeningen zijn in het verleden beëindigd. Omdat er bij ons niet altijd een betaalrekening bekend was, is een deel van de rekeningen niet uitbetaald en is het saldo slapend geworden.
Door nieuwe zoekmogelijkheden weten we dat je een ander product hebt bij Nationale-Nederlanden met daaraan een betaalrekening van jou gekoppeld. Daarom ontvang je het geld op deze rekening.
Hoeveel spaargeld je hebt, zie je zodra het geld op jouw betaalrekening staat. Onze medewerkers van de klantenservice mogen de hoogte van jouw spaargeld niet doorgeven. Dat heeft te maken met het controleproces dat banken doorlopen voordat ze informatie mogen verstrekken.
In de e-mail of brief die je van ons hebt ontvangen, lees je wanneer we het spaargeld overmaken naar jouw betaalrekening.
Het gaat om een spaarrekening bij een van onze voorgangers. En in veel gevallen om een bedrijfsspaarrekening (Spaarloon of Premiesparen). Maar het kan ook een ander soort spaarrekening zijn geweest.
Als je van ons bericht hebt ontvangen dat we je spaargeld gaan overmaken, zie je in dat bericht naar welke betaalrekening we dat doen en wanneer. We boeken het geld over met de omschrijving ‘Overboeking spaargeld’ naar je betaalrekening.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.