Jij hebt één of meerdere verouderde schadeverzekeringen van Nationale-Nederlanden. Vanaf de verlengingsdatum van deze verzekeringen(en) verdwijnen deze verouderde verzekeringen uit ons assortiment. Dat betekent dat we jouw schadeverzekering(en) bij de eerstvolgende jaarlijkse verlenging omzetten naar een vergelijkbare verzekering in ons ZekerheidsPakket Particulieren (ZPP). Dit is ons actuele verzekeringspakket met een compleet assortiment aan particuliere schadeverzekeringen.
Op deze pagina vind je meer informatie over de omzetting van je verzekering(en).
Het omzetten van jouw huidige verzekering(en) naar een vergelijkbare verzekering van Nationale-Nederlanden gebeurt automatisch. We zeggen je verouderde verzekering(en) op en laten tegelijkertijd een nieuwe passende verzekering ingaan. Hier hoef jij niets voor te doen. We informeren je hierover twee maanden voor de verlenging.
Er zijn verschillen tussen de verouderde schadeverzekeringen van Nationale-Nederlanden en de verzekeringen in het Zekerheidspakket Particulieren. Wij bieden niet voor alle risico’s, dekkingen en verzekeringen een passend alternatief. Heb jij een dekking en/of verzekering waar we geen passend alternatief voor hebben? Dan beëindigen we deze. Voor deze verzekering(en) geldt dan dat, als je deze verzekering nog nodig hebt, je een andere manier van verzekeren zal moeten gaat vinden. Je adviseur kan je hierbij helpen. Voor de verzekering(en) die nieuw ingaan ontvang je vanzelf je nieuwe verzekeringsdocumenten. Bewaar deze in jouw administratie.
Heb je een schade in de eerste twee jaar na de omzetting naar het ZekerheidsPakket Particulieren? Dan passen we de meest gunstige polisvoorwaarden en clausules toe op dekkingen die Nationale-Nederlanden ook biedt. Bijvoorbeeld als bij schade blijkt dat de voorwaarden van de verouderde verzekering ruimer waren of andersom. Na deze twee jaar gelden alleen de polisvoorwaarden en clausules van het ZPP van Nationale-Nederlanden. Bij een kentekenwijziging voor een motor, auto of oldtimer en een adreswijziging op een Inboedelverzekering vervalt deze overgangsregeling.
Let op: Dit ‘Best of’ principe geldt niet bij de Rechtsbijstandverzekering voor conflicten die te maken hebben met jouw pensioen. Daarvoor gelden uitsluitend de bepalingen die in de nieuwe polisvoorwaarden en clausules van het ZPP staan. Heb jij een ZekerWonenCombinatie dan zit daar een zeer beperkte ongevallendekking in. Een dergelijke dekking bestaat niet in het ZPP. Om die reden zeggen we deze dekking voor je op. Als je onze losse uitgebreide Ongevallenverzekering wenst, kan je adviseur je hier verder over adviseren.
Hieronder vind je overzichten van de:
Wanneer wordt mijn oude verzekering omgezet naar het Zekerheidspakket Particulieren?
Het omzetten van je verzekering(en) is op de datum dat je verzekering(en) worden verlengd. Dit is jaarlijks en gaat automatisch. Twee maanden voor de verlengingsdatum informeren we je over de omzetting.
Wat gebeurt er als mijn verzekering wordt omgezet?
Je oude verzekering(en) beëindigen we voor je en daarna maken we een nieuwe gelijkwaardige verzekering voor je op. Je ontvangt eerst een bericht over de beëindiging en daarna ontvang je jouw nieuwe polisblad en de bijbehorende polisvoorwaarden.
Wat gebeurt er met mijn verzekering(en) als er geen alternatief is in het Zekerheidspakket Particulieren?
Deze verzekering(en) zeggen we op. Er is voor deze verzekering(en) geen passend alternatief. Je adviseur is hiervan ook op de hoogte. Je kan met je adviseur mogelijke alternatieven bespreken als je deze risico’s wilt blijven verzekeren.
Wat houdt het 'Best of’ principe voor mij in?
Daar waar de voorwaarden van de verouderde verzekering voorheen ruimer waren gelden voor de eerste 2 verzekeringsjaren na verlengingsdatum de meest gunstige voorwaarden voor jou. Na deze 2 jaar gaan de actuele voorwaarden van het ZPP van Nationale-Nederlanden gelden. Bij een kentekenwijziging voor een motor, auto of oldtimer en een adreswijziging op een Inboedelverzekering vervalt deze overgangsregeling.
Zijn er uitzonderingen op het 'Best of' principe?
Ja, dit ‘Best of’ principe geldt niet bij de Rechtsbijstandverzekering voor conflicten die te maken hebben met jouw pensioen. Daarvoor gelden uitsluitend de bepalingen die in de nieuwe polisvoorwaarden en clausules van het ZPP staan. Heb jij een ZekerWonenCombinatie dan zit daar een zeer beperkte ongevallendekking in. Een dergelijke dekking bestaat niet in het ZPP. Om die reden zeggen we deze dekking voor je op. Als je onze losse uitgebreide Ongevallenverzekering wenst, kan je adviseur je hier verder over adviseren.
Verandert mijn polisnummer door de omzetting naar het Zekerheidspakket Particulieren?
Ja, je krijgt een nieuw polisnummer als je oude verzekering wordt omgezet naar een nieuwe verzekering in het ZPP.
Verandert mijn premie door de omzetting naar het Zekerheidspakket Particulieren?
Ja, je gaat een andere premie betalen. In veel gevallen is de premie lager of gelijk. Als de premie hoger is maximeren we de premiestijging. Je nieuwe premie is terug te vinden in je verlengingsbrief.
Welke informatie ontvang ik over de omzetting?
Allereerst ontvang je twee maanden voor je verlengingsdatum een aankondiging over welke verzekeringen we omzetten en welke we moeten stopzetten. Vervolgens ontvang je een beëindigingsbericht voor de verzekering die we stopzetten en voor de verzekeringen die we omzetten ontvang je een nieuw polisblad en bijbehorende polisvoorwaarden.
Mag ik mijn verzekering stopzetten als ik het niet eens ben met de overgang naar het ZekerheidsPakket Particulieren?
Mocht de nieuwe verzekering niet aansluiten bij je wensen dan kan je deze altijd dagelijks opzeggen, maar we hopen natuurlijk dat je klant bij ons blijft. Vraag hierover wel advies bij je adviseur want als je een verzekering opzegt ben je niet meer verzekerd voor de risico’s die je eerder wel had verzekerd.
Is mijn adviseur op de hoogte van het omzetten of stopzetten van mijn verzekering(en)?
Ja, wij hebben jouw adviseur geïnformeerd en aangegeven dat de oude verzekeringen worden stopgezet en nieuwe verzekeringen daarvoor in de plaats ingaan.
Bij wie kan ik terecht voor vragen over deze omzetting?
Jouw verzekeringsadviseur helpt je graag bij het geven van meer informatie. De contactgegevens van je adviseur vind je terug in het aankondigingsbericht en op zowel je oude als nieuwe polisblad.
Neem voor vragen, aanpassingen of opzeggingen contact op met je verzekeringsadviseur. Je vindt de contactgegevens op je nieuwe verzekeringsdocumenten. Ze beantwoorden je vragen graag. Natuurlijk hopen we dat je klant bij ons blijft.
Een adviseur geeft onafhankelijk advies en persoonlijke aandacht. Voor én tijdens de looptijd van je verzekeringen.