Nationale-Nederlanden heeft Delta Lloyd overgenomen. Als gevolg hiervan zetten we nu alle verzekeringen in het Delta Lloyd Privé Pakket om naar een verzekering van Nationale-Nederlanden. Jij hebt één of meerdere schadeverzekeringen van voormalig Delta Lloyd. Dat betekent dat we jouw schadeverzekering(en) bij de eerstvolgende jaarlijkse verlenging omzetten naar een vergelijkbare verzekering in ons ZekerheidsPakket Particulieren.
Het omzetten van jouw huidige verzekering naar een vergelijkbare verzekering van Nationale-Nederlanden gebeurt automatisch. Hier hoef jij niets voor te doen. Je ontvangt vanzelf je nieuwe verzekeringsdocumenten. Bewaar deze in jouw administratie.
Er zijn verschillen tussen de schadeverzekeringen van voormalig Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden. Bij de verlenging van jouw verzekering krijg je een brief waarin enkele belangrijke verschillen voor jou staan.
Nationale-Nederlanden biedt voor een aantal risico’s, dekkingen en verzekeringen uit het Delta Lloyd Privé Pakket geen passend alternatief. We informeren je tijdig als jij een dekking en/of verzekering hebt die we beëindigen. Als je deze risico’s wilt blijven verzekeren, moet je ze ergens anders verzekeren. Je adviseur staat voor je klaar om je hierbij te helpen.
Heb je een schade in de eerste twee jaar na de omzetting naar het ZekerheidsPakket Particulieren? Dan passen we de meest gunstige polisvoorwaarden en clausules toe op dekkingen die Nationale-Nederlanden ook biedt. Bijvoorbeeld als bij schade blijkt dat de voorwaarden van het Delta Lloyd Privé Pakket ruimer waren of andersom. Na deze twee jaar gelden alleen de polisvoorwaarden en clausules van Nationale-Nederlanden. Bij een kentekenwijziging voor een motor, auto of oldtimer en een adreswijziging op een Inboedelverzekering vervalt deze overgangsregeling.
Hieronder vind je overzichten van:
Verandert mijn polisnummer door de omzetting naar het ZekerheidsPakket Particulieren?
Nee, je polisnummer blijft hetzelfde.
Verandert mijn premie door de omzetting naar het ZekerheidsPakket Particulieren?
Dat is in sommige gevallen mogelijk. Ook passen we in 2025 onze premies aan de inflatie aan per de verlengingsdatum. Deze verhoging is al verwerkt in jouw nieuwe premie. Deze vind je in jouw verlengingsbrief.
Mijn verzekering klopt niet meer. Wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je al een aantal jaar geleden het Delta Lloyd Privé Pakket afgesloten. We kunnen ons daarom voorstellen dat misschien één of meerdere verzekeringen niet goed meer aansluiten op jouw huidige situatie. Neem contact op met je adviseur om jouw ZekerheidsPakket Particulieren zodanig aan te passen dat deze weer aansluit bij jouw huidige behoeftes.
Mag ik mijn verzekering stopzetten als ik het niet eens ben met de overgang naar het ZekerheidsPakket Particulieren?
Je mag je verzekering altijd dagelijks opzeggen, maar we hopen natuurlijk dat je klant bij ons blijft.
Neem voor vragen, aanpassingen of opzeggingen contact op met je verzekeringsadviseur. Je vindt de contactgegevens op je nieuwe verzekeringsdocumenten. Ze beantwoorden je vragen graag. Natuurlijk hopen we dat je klant bij ons blijft.
Een adviseur geeft onafhankelijk advies en persoonlijke aandacht. Voor én tijdens de looptijd van je verzekeringen.