Door onderhoud zijn mijn.nn en de NN App niet beschikbaar van vrijdag 8 november 17.00 uur tot maandag 11 november 5.00 uur. Je kunt dan niet online je identiteit bevestigen of een afspraak maken met AMP Groep.
Heb je bij ons een spaar-, bankspaar- of beleggingsrekening? Dan vragen we je om je identiteit opnieuw te bevestigen. Dit maakt online bankieren veiliger voor jou én voor ons. Op deze pagina lees je hoe het bevestigen van je identiteit aan huis werkt.
Heb je geen smartphone? Of heb je hulp nodig bij het bevestigen van je identiteit? Dan kun je een afspraak aan huis maken. We werken hiervoor samen met AMP Groep. Zij komen bij je langs binnen een tijdslot van drie uur. Op een door jou gekozen plek in Nederland*. De medewerker van AMP Groep helpt je dan met het bevestigen van je identiteit.
De volgende video laat zien hoe een bezoek van AMP Groep verloopt.
Let op: anders dan in het filmpje te zien is, komt de medewerker van AMP Groep niet bij je binnen.
Klik rechtsboven op mijn.nn. Log in of maak hier eerst een account aan.
Kies daarna voor ‘afspraak aan huis’ en volg de stappen.
Je wordt doorverwezen naar mijnafspraak.nl. Daar maak je de afspraak met AMP Groep. Je kiest waar* en wanneer AMP Groep langskomt.
Je krijgt een bevestiging per e-mail. De avond voor de afspraak ontvang je een sms en e-mail met het tijdslot waarin AMP Groep langskomt.
Leg je geldige paspoort of identiteitskaart (geen rijbewijs) alvast klaar.
Je mederekeninghouder heeft zelf ook bericht van ons ontvangen om zich te identificeren als dat nodig is. Het is belangrijk dat jullie dan allebei een afspraak maken voor jezelf met AMP Groep. Dit doe je allebei via je eigen mijn.nn-account. Samen een afspraak maken via één mijn.nn-account kan niet.
Een afspraak met AMP Groep maak je eenvoudig via mijn.nn. Log in, kies voor afspraak aan huis en volg de stappen. Let op: je kunt AMP Groep niet bellen voor het maken van een afspraak.
De medewerker van AMP Groep controleert je paspoort of identiteitskaart. Dat doet de medewerker door een scan van je identiteitsbewijs te maken met een tablet. Zo controleert de medewerker of het identiteitsbewijs echt is én van jou is. Daarna zet je een handtekening onder de scan van je identiteitsbewijs. Het bevestigen van je identiteit is dan klaar. Let op, deze moet nog door ons worden gecontroleerd en goedgekeurd. Dit duurt maximaal vijf werkdagen. Zodra dit klaar is ontvang je bericht van ons.
Je wilt natuurlijk zeker weten dat de medewerker echt van AMP Groep is. Dat begrijpen we goed en vinden we net zo belangrijk als jij. Je controleert dit zo:
Houd dit goed in de gaten. Zo zorgen we samen dat dit goed en veilig voor je verloopt.
Een afspraak maken met AMP Groep maak je via mijn.nn. Je kunt niet rechtstreeks naar mijnafspraak.nl gaan of naar AMP Groep bellen of mailen. Heb je hulp nodig bij het maken van een afspraak aan huis? Neem dan contact met ons op via 088 663 06 63 (spreek 'identiteit bevestigen' in). Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. We helpen je graag.
Mijn.nn is je persoonlijke en beveiligde omgeving. Daar start je het online bevestigen van je identiteit of maak je de afspraak voor het bevestigen van je identiteit aan huis. Maak hier een account aan. Of klik rechtsboven op de zwarte knop ‘mijn.nn’ en kies daarna voor ‘Ik wil een mijn.nn-account aanmaken’. Heb je een gezamenlijke rekening en heb je beide bericht ontvangen over het bevestigen van je identiteit? Dan heb je allebei een eigen mijn.nn-account nodig.
Nationale-Nederlanden Bank heeft AMP Groep ingeschakeld. Zij zijn gespecialiseerd in het identificeren van klanten op locatie. De medewerker van AMP Groep verricht de identificatie namens Nationale-Nederlanden Bank. Of dat nu op je werk, thuis of op een andere plek in Nederland* is. Je bepaalt zelf waar* en wanneer AMP Groep langskomt.
De gegevens die je met AMP Groep deelt, worden op een veilige manier digitaal doorgestuurd naar Nationale-Nederlanden Bank. De persoonsgegevens waarmee AMP Groep in aanraking komt zijn in goede handen. AMP Groep heeft twee certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging: ISO 27001 en ETSI. Ook voldoen ze aan de eIDAS-regelgeving en de AVG-wetgeving. De gegevens worden na verwerking verwijderd. Identificatie via AMP Groep is op deze manier helemaal veilig.
Meer informatie over AMP Groep vind je op ampgroep.nl.
Je kunt je identificeren met een geldig en origineel:
Andere identiteitsbewijzen (bijvoorbeeld een rijbewijs of verblijfsvergunning) zijn voor dit proces niet toegestaan.
Je identiteit bevestigen doe je met een geldig paspoort (alle landen) of identiteitskaart (EU/EER). Een rijbewijs staan wij niet toe. Dat komt omdat we voor het bevestigen van je identiteit je volledige voornamen en nationaliteit moeten weten. Deze informatie staat niet altijd op een rijbewijs.
Het is belangrijk dat je vóór de datum die in de e-mail of brief staat je identiteit bevestigt.
We doen ons best je zo goed mogelijk te helpen en het (opnieuw) identificeren zo makkelijk mogelijk te maken. Ben je te laat? Dan kan je geen nieuwe producten bij Nationale-Nederlanden Bank sluiten. Bij een bestaande rekening wordt deze geblokkeerd.
Je ontvangt een e-mail of brief met daarin precies uitgelegd wat de gevolgen van blokkade voor jou zijn. Bevestig je je identiteit ook na blokkade niet? Dan zeggen we de overeenkomst met je op en beëindigen we je bankrekening(en). We hopen natuurlijk dat dit niet nodig is.
Je hebt een gezamenlijke rekening. Dit betekent dat er twee rekeninghouders zijn. Als je mederekeninghouder de identiteit ook moet bevestigen dan heeft je mederekeninghouder ook bericht van ons ontvangen. Het is dan belangrijk dat jullie allebei je identiteit bevestigen om gebruik te kunnen blijven maken van je rekening. Daarom vragen we jou en de mederekeninghouder allebei om je identiteit te bevestigen. Let op, voor het opnieuw bevestigen van je identiteit heb je een eigen mijn.nn account nodig. Je kunt dit niet doen via het account van je partner. Dat geldt ook voor een afspraak met AMP Groep. Je moet beide een eigen afspraak maken met AMP Groep via je eigen mijn.nn account.
We bewaren en gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor vastgestelde doelen. We hechten veel belang aan je privacy en gaan daarom zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wil je weten hoe we jouw persoonsgegevens op een veilige manier gebruiken? Dat lees je in ons Privacy statement.
Kreeg je van ons bericht dat je je identiteit succesvol hebt bevestigd? En ontving je binnen een week daarna bericht of je je identiteit opnieuw wilt bevestigen? Dan hebben deze twee e-mails elkaar gekruist. Je mag de laatste e-mail als niet verzonden beschouwen.
Nee, dit doet AMP Groep niet vanwege de veiligheid in het verkeer. Wel ontvang je een e-mail zodra de medewerker naar je adres onderweg is. Je kunt dan ook op mijnafspraak.nl de geschatte aankomsttijd live volgen.
De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvang je per e-mail. In de e-mail staat uitgelegd hoe je inlogt.
Helaas sturen criminelen regelmatig valse e-mails en brieven aan klanten van banken. De berichten zijn zogenaamd gestuurd door de bank. Of ze doen alsof de bank een ander bedrijf heeft gevraagd berichten te sturen. Daarom twijfel je misschien of het bericht dat je van ons ontving echt door ons verstuurd is. Wij doen dit op de volgende manier: Nationale-Nederlanden stuurt je de uitnodiging om je identiteit opnieuw te bevestigen altijd zelf. Je ontvangt hierover geen e-mails of brieven van een ander bedrijf.
Houd dit goed in de gaten. Zo zorgen we samen dat je identiteit bevestigen goed en veilig verloopt. Twijfel je toch of het bericht door ons verstuurd is? Neem dan contact met ons op via 088 663 06 63 (spreek 'identiteit bevestigen' in). We zijn bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur.
Meer weten over veilig internetten? Op onze pagina over veilig internetten lees je wat phishing precies is, hoe je het kunt herkennen en wat je moet doen als je een phishingbericht hebt ontvangen.
Spreek 'identiteit bevestigen' in. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.