Ga direct naar inhoud

Een afspraak maken met AMP Groep is weer mogelijk. Het technische probleem waardoor dit tijdelijk niet kon, is opgelost. Een afspraak met AMP Groep maak je via je mijn.nn.


Bevestig je identiteit via AMP Groep

Heb je bij ons een spaar-, bankspaar- of beleggingsrekening? Dan vragen we je om je identiteit opnieuw te bevestigen. Dit maakt online bankieren veiliger voor jou én voor ons. Op deze pagina lees je hoe het bevestigen van je identiteit aan huis werkt.

Heb je geen smartphone? Of heb je hulp nodig bij het bevestigen van je identiteit? Dan kun je een afspraak aan huis maken. We werken hiervoor samen met AMP Groep. Zij komen bij je langs binnen een tijdslot van drie uur. Op een door jou gekozen plek in Nederland*. De medewerker van AMP Groep helpt je dan met het bevestigen van je identiteit.

Zo verloopt een bezoek van AMP Groep

De volgende video laat zien hoe een bezoek van AMP Groep verloopt.
Let op: anders dan in het filmpje te zien is, komt de medewerker van AMP Groep niet bij je binnen.

Zo maak je een afspraak met AMP Groep:


1. Log in op mijn.nn

Klik rechtsboven op mijn.nn. Log in of maak hier eerst een account aan.

2. Klik op de melding

Kies daarna voor ‘afspraak aan huis’ en volg de stappen.

3. Maak de afspraak

Je wordt doorverwezen naar mijnafspraak.nl. Daar maak je de afspraak met AMP Groep. Je kiest waar* en wanneer AMP Groep langskomt.

4. Je ontvangt een bevestiging

Je krijgt een bevestiging per e-mail en sms. De avond voor de afspraak ontvang je een e-mail met het tijdslot waarin AMP Groep langskomt.

5. De afspraak

Leg je geldige paspoort of identiteitskaart (geen rijbewijs) alvast klaar.

Let op, heb je je rekening bij ons samen met iemand anders?

Je mederekeninghouder heeft zelf ook bericht van ons ontvangen om zich te identificeren als dat nodig is. Het is belangrijk dat jullie dan allebei een afspraak maken voor jezelf met AMP Groep. Dit doe je allebei via je eigen mijn.nn-account. Samen een afspraak maken via één mijn.nn-account kan niet.

Maak direct een afspraak

Een afspraak met AMP Groep maak je eenvoudig via mijn.nn. Log in, kies voor afspraak aan huis en volg de stappen. Let op: je kunt AMP Groep niet bellen voor het maken van een afspraak.

Maak een afspraak

Wat doet de medewerker van AMP Groep?

De medewerker van AMP Groep controleert je paspoort of identiteitskaart. Dat doet de medewerker door een scan van je identiteitsbewijs te maken met een tablet. Zo controleert de medewerker of het identiteitsbewijs echt is én van jou is. Daarna zet je een handtekening onder de scan van je identiteitsbewijs. Het bevestigen van je identiteit is dan klaar. Let op, deze moet nog door ons worden gecontroleerd en goedgekeurd. Dit duurt maximaal vijf werkdagen. Zodra dit klaar is ontvang je bericht van ons.

Weet wie er bij je langs komt

Je wilt natuurlijk zeker weten dat de medewerker echt van AMP Groep is. Dat begrijpen we goed en vinden we net zo belangrijk als jij. Je controleert dit zo:

  • Op de dag van de afspraak vind je vanaf 7.30 uur een unieke identificatiecode op mijnafspraak.nl. Je kunt de medewerker vragen naar deze identificatiecode.
    Let op: de medewerker identificeert zich niet met een identiteitsbewijs.
  • Ook zie je een foto van de medewerker die bij je langskomt. Zo weet je vooraf hoe de medewerker eruitziet.
  • De AMP Groep medewerker rijdt in een auto zonder AMP-logo.
  • De medewerker draagt géén kleding met AMP Groep opdruk.

De medewerker van AMP Groep zal nóóit:

  • om je pincode vragen.
  • om je bankpas vragen.
  • om je inloggegevens en/of wachtwoord vragen.
  • binnen komen. De medewerker controleert je identiteit aan de deur.


Houd dit goed in de gaten. Zo zorgen we samen dat dit goed en veilig voor je verloopt.

Veelgestelde vragen

Waarom laat Nationale-Nederlanden de identificatie uitvoeren door AMP Groep?

Nationale-Nederlanden Bank heeft AMP Groep ingeschakeld. Zij zijn gespecialiseerd in het identificeren van klanten op locatie. De medewerker van AMP Groep verricht de identificatie namens Nationale-Nederlanden Bank. Of dat nu op je werk, thuis of op een andere plek in Nederland* is. Je bepaalt zelf waar* en wanneer AMP Groep langskomt.

Zijn mijn identiteitsgegevens veilig bij AMP Groep?

De gegevens die je met AMP Groep deelt, worden op een veilige manier digitaal doorgestuurd naar Nationale-Nederlanden Bank. De persoonsgegevens waarmee AMP Groep in aanraking komt zijn in goede handen. AMP Groep heeft twee certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging: ISO 27001 en ETSI. Ook voldoen ze aan de eIDAS-regelgeving en de AVG-wetgeving. De gegevens worden na verwerking verwijderd. Identificatie via AMP Groep is op deze manier helemaal veilig.

Meer informatie over AMP Groep vind je op ampgroep.nl.

Met welke identiteitsbewijzen kan ik mijzelf identificeren?

Je kunt je identificeren met een geldig en origineel:

  • Paspoort (alle landen toegestaan)
  • Identiteitskaart (EU/EER toegestaan)

Andere identiteitsbewijzen (bijvoorbeeld een rijbewijs of verblijfsvergunning) zijn voor dit proces niet toegestaan.

Wat kan er gebeuren als ik mijzelf niet op tijd identificeer?

Het is belangrijk dat je vóór de datum die in de e-mail of brief staat je identiteit bevestigt.

We doen ons best je zo goed mogelijk te helpen en het (opnieuw) identificeren zo makkelijk mogelijk te maken. Ben je te laat? Dan kan je geen nieuwe producten bij Nationale-Nederlanden Bank sluiten. Bij een bestaande rekening wordt deze geblokkeerd.

Je ontvangt een e-mail of brief met daarin precies uitgelegd wat de gevolgen van blokkade voor jou zijn. Bevestig je je identiteit ook na blokkade niet? Dan zeggen we de overeenkomst met je op en beëindigen we je bankrekening(en). We hopen natuurlijk dat dit niet nodig is.

Ik heb een gezamenlijke rekening. Moet mijn mederekeninghouder ook de identiteit opnieuw bevestigen?

Je hebt een gezamenlijke rekening. Dit betekent dat er twee rekeninghouders zijn. Als je mederekeninghouder de identiteit ook moet bevestigen dan heeft je mederekeninghouder ook bericht van ons ontvangen. Het is dan belangrijk dat jullie allebei je identiteit bevestigen om gebruik te kunnen blijven maken van je rekening. Daarom vragen we jou en de mederekeninghouder allebei om je identiteit te bevestigen. Let op, voor het opnieuw bevestigen van je identiteit heb je een eigen mijn.nn account nodig. Je kunt dit niet doen via het account van je partner. Dat geldt ook voor een afspraak met AMP Groep. Je moet beide een eigen afspraak maken met AMP Groep via je eigen mijn.nn account.

Hoe gaat Nationale-Nederlanden om met mijn gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor vastgestelde doelen. We hechten veel belang aan je privacy en gaan daarom zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wil je weten hoe we jouw persoonsgegevens op een veilige manier gebruiken? Dat lees je in ons Privacy statement.

Ik heb een bevestiging ontvangen dat mijn identificatie is gelukt, maar nog geen week later ontvang ik een nieuw verzoek om me te identificeren. Hoe kan dat?

Kreeg je van ons bericht dat je je identiteit succesvol hebt bevestigd? En ontving je binnen een week daarna bericht of je je identiteit opnieuw wilt bevestigen? Dan hebben deze twee e-mails elkaar gekruist. Je mag de laatste e-mail als niet verzonden beschouwen.

Kan de medewerker van AMP Groep me bellen als hij of zij onderweg is naar mij?

Nee, dit doet AMP Groep niet vanwege de veiligheid in het verkeer. Wel ontvang je een e-mail zodra de medewerker naar je adres onderweg is. Je kunt dan ook op mijnafspraak.nl de geschatte aankomsttijd live volgen.

De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvang je per e-mail. In de e-mail staat uitgelegd hoe je inlogt.

Komt de e-mail of brief om mijn identiteit te bevestigen echt van Nationale-Nederlanden?

Helaas sturen criminelen regelmatig valse e-mails en brieven aan klanten van banken. De berichten zijn zogenaamd gestuurd door de bank. Of ze doen alsof de bank een ander bedrijf heeft gevraagd berichten te sturen. Daarom twijfel je misschien of het bericht dat je van ons ontving echt door ons verstuurd is. Wij doen dit op de volgende manier: Nationale-Nederlanden stuurt je de uitnodiging om je identiteit opnieuw te bevestigen altijd zelf. Je ontvangt hierover geen e-mails of brieven van een ander bedrijf.

Controleer eenvoudig zelf of het bericht echt van ons komt:

  • Als je bericht van ons ontvangt, staat er ook een melding in mijn.nn klaar. Dit is je persoonlijke en beveiligde omgeving. Hier log je zelf in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Kijk goed of je in de beveiligde online omgeving van mijn.nn zit. Dat zie je aan ‘https’ en het hangslotje in de adresbalk. De url begint met: https://www.nn.nl/mijn.nn.htm
  • Het e-mailadres waarmee we e-mails sturen over het bevestigen van je identiteit eindigt op @nn.nl
  • Wij vragen je nooit om je bankpas, pincode of inloggegevens met ons te delen.
  • In onze e-mails staan geen tikfouten en spelfouten.

Houd dit goed in de gaten. Zo zorgen we samen dat je identiteit bevestigen goed en veilig verloopt. Twijfel je toch of het bericht door ons verstuurd is? Neem dan contact met ons op via 088 663 06 63 (kies 0 in het menu). We zijn bereikbaar van 9.00 tot 18.00 uur.

Meer weten over veilig internetten? Op onze pagina over veilig internetten lees je wat phishing precies is, hoe je het kunt herkennen en wat je moet doen als je een phishingbericht hebt ontvangen.


Heb je hulp nodig bij het bevestigen van je identiteit?

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent.

Bellen

088 663 06 63

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.