WA Plus | Autoverzekering

Veel gekozen als de auto 7 tot en met 11 jaar oud is

  • Naast schade aan anderen (WA), ook verzekerd tegen o.a. diefstal, inbraak en ruitschade
  • 24/7 hulp bij schade in binnen- en buitenland
  • Aanschafwaarde of nieuwwaarde vergoed tot 2 jaar na aankoop van je auto

Bereken je premie

Wat is een WA Plus verzekering?

De WA Plus autoverzekering dekt schade aan je eigen auto, bijvoorbeeld doordat er is ingebroken of na diefstal van je auto. Maar ook schade door brand, storm en hagel is verzekerd. Daarnaast ben je ook verzekerd tegen ruitschade (barst, sterretje of putje) en schade door aanrijdingen met dieren op de weg.

Goed om te weten: WA Plus wordt ook wel de Beperkt Casco autoverzekering of WA Extra autoverzekering genoemd.

Welke dekking kun je nog meer kiezen?

De dekking WA Plus wordt veel gekozen als de auto 7 tot 12 jaar oud is. Maar je kunt ook kiezen voor de dekking WA en WA All risk. Is de auto 12 jaar of ouder? Dan is voor veel mensen de WA dekking een logische keus. De dekking WA Casco (ook een Volledig Casco autoverzekering genoemd) wordt het meest gekozen als de auto jonger dan 7 jaar is.

Niet alleen de leeftijd van je auto is bepalend bij het kiezen voor een dekking. Realiseer je dat je met de dekking WA Plus onder andere niet bent verzekerd voor schade aan je eigen auto door een aanrijding of vandalisme. Ook de dagwaarde van je auto en de financiële buffer die je hebt, kunnen een rol spelen. Zorg ervoor dat je bewust een keuze maakt. Lees vooral ook de voorwaarden van de verschillende dekkingen.

Waarvoor ben je verzekerd?

Dekking WA WA
Plus
WA
All risk
Schade door je auto aan anderen en spullen van anderen
24 uur per dag hulp bij ongelukken, ook in het buitenland
Schade door brand, storm, hagel of aanrijding met een dier
Schade door diefstal en joyriding
Sterretjes, barsten of putjes in je autoruit
Schade aan je eigen auto door bijvoorbeeld aanrijding en vandalisme
Garantie nieuwe auto Bekijk uitleg 2 jaar 2 jaar
Garantie tweedehands auto Bekijk uitleg 2 jaar 2 jaar
Meer over
WA
Meer over
WA All risk

Bereken je premie

Waarvoor ben je niet verzekerd?

Je bent onder andere niet verzekerd voor schade of hulp als je:

  • jouw auto verhuurt of als taxi gebruikt;
  • rijdt onder invloed van drugs, alcohol of lachgas;
  • meedoet aan wedstrijden waarbij het gaat om snelheid en behendigheid;
  • rijdt met een ongeldig rijbewijs.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je wel en niet verzekerd bent.

Tevredenheidsgarantie

Heb je autoschade en ben je niet tevreden over de afhandeling? Dan krijg je 4x de maandpremie terug op je rekening.

Zo werkt het

Kies je eigen risico

Bij de dekking WA All risk kies je zelf de hoogte van je eigen risico. Bij schade betaal je dan een deel zelf. Zónder eigen risico vergoeden wij in de meeste gevallen je volledige schadebedrag.

Korting door hoger eigen risico

Als je kiest voor een vrijwillig eigen risico krijg je korting op je premie. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager je premie. Heb je schade? Dan betaal je dat deel zelf. Je kunt kiezen voor een eigen risico van € 0,-, € 150,-, € 300,-, € 600,- of € 1.200,-.

Schadeafhandeling via Schadegarant

Bij Nationale-Nederlanden werken we samen met het grote schadeherstelnetwerk van Schadegarant. Laat je je autoruit repareren via Glasgarant? Dan betaal je geen eigen risico. Bij het vervangen van je autoruit en andere schades betaal je het eigen risico dat je bij het afsluiten zelf kiest. Wij regelen direct de betaling met de hersteller dus jij hebt geen gedoe met voorschieten. Bovendien heb je 4 jaar garantie op de reparatie. Kies je toch liever voor een andere garage? Dan betaal je bij ruitreparatie een vast eigen risico van € 150,-. Bij andere schades en bij ruitvervanging betaal je een extra eigen risico, € 400,-. Dat eigen risico komt boven op het eigen risico dat je hebt gekozen.

Breid je Autoverzekering uit

Je kunt je Autoverzekering uitbreiden met de volgende modules:

Schade inzittenden

Bij een ongeluk met je auto kan er letselschade ontstaan bij de bestuurder of passagiers. Met de module Schade Inzittenden ben je bij een gedekte schade verzekerd tot maximaal € 1.000.000,- per gebeurtenis. Ook jullie spullen in de auto zijn verzekerd tegen schade. Het maakt hierbij niet uit of je zelf het ongeluk hebt veroorzaakt en of er discussie is met de tegenpartij over wie schuld heeft.

Waarvoor ben je verzekerd?

Je bent verzekerd voor:

  • verwondingen die jij en je passagiers oplopen door een auto-ongeluk, inclusief smartengeld;
  • schade aan de spullen van de bestuurder en passagiers.

Wanneer ben je verzekerd?

De bestuurder en passagiers van je auto zijn verzekerd bij een ongeval:

  • als ze zich in de auto bevinden op een officiële zitplaats;
  • bij het in- of uitstappen;
  • als ze onderweg tijdelijk uit de auto zijn, bijvoorbeeld voor het uitvoeren van een noodreparatie of om te tanken.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je verzekerd bent met de module Schade Inzittenden.

Rechtsbijstand

Met de module Rechtsbijstand sta je er niet alleen voor bij juridische conflicten in het verkeer met je auto. Bijvoorbeeld bij het bepalen wie er schuldig was aan een ongeval met je auto. Maar ook bij conflicten over koop, onderhoud of reparatie van je auto.

Waarvoor ben je verzekerd?

Je bent bijvoorbeeld verzekerd voor rechtshulp als je:

  • de kosten na een auto-ongeluk wilt verhalen;
  • een conflict hebt met je autodealer over bijvoorbeeld het (ver)kopen van je auto;
  • je auto wilt terugkrijgen bij een conflict over bijvoorbeeld eigendom of beslaglegging;
  • een conflict hebt over schade die is ontstaan tijdens het vervoeren van je auto.

Welke hulp bieden wij?

  • Je krijgt hulp van een jurist die opkomt voor je belangen en onderhandelt met de tegenpartij.
  • We vergoeden kosten van externe deskundigen of advocaten en de kosten van een gerechtelijke procedure.
  • We bieden je de mogelijkheid om een bemiddelaar in te schakelen (mediation).
  • Soms zijn de kosten voor een rechtszaak hoger dan de schadevergoeding die de rechtszaak uiteindelijk voor je oplevert. Wij vergoeden dan de schade. Dit doen we alleen als we verwachten dat een rechter je gelijk geeft.

Tip!

Je kunt er ook voor kiezen de module Verkeer af te sluiten bij de Nationale-Nederlanden Rechtsbijstandverzekering. Met de module Verkeer ben je uitgebreider verzekerd. Je verzekert je dan niet alleen als verkeersdeelnemer met de auto en motor, maar ook als voetganger en fietser of als passagier in bus, boot, trein en vliegtuig.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je verzekerd bent met de module Rechtshulp.

Pechhulp

Met de module Pechhulp krijg je dag en nacht hulp als je auto stuk gaat en je niet (verder) kunt rijden. Je kunt kiezen voor de modules Pechhulp Nederland en/of Europa.

Waarvoor krijg je hulp?

Soort hulp Dekkingsgebied
Nederland
Dekkingsgebied
Europa
24/7 Hulp bij pech als je auto kapotgaat in Nederland
24/7 Hulp bij pech als je auto kapotgaat in Europa
Er wordt een noodreparatie uitgevoerd om veilig verder te rijden
Je auto wordt naar de dichtstbijzijnde garage gebracht
Jij en je passagiers worden bij pech in Nederland naar een adres in Nederland gebracht
Jij en je passagiers worden bij pech in Europa naar de dichtstbijzijnde garage gebracht
Transportkosten van auto en bagage naar Nederland als reparatie in buitenland niet mogelijk is
Vervangende auto max 5 werkdagen max 21 dagen, max 2 keer per jaar
Aantal keer per verzekeringsjaar dat je bij pech verzekerd bent 4 7
Aantal overnachtingen (€ 80 per persoon per nacht) 1 3

Waar krijg je hulp?

Met Pechhulp Nederland krijg je hulp bij autopech in Nederland, behalve op Vlieland en Schiermonnikoog. Pechhulp Europa biedt hulp in het gebied van de groene kaart, behalve Nederland. Wil je in Nederland én Europa hulp met je auto bij pech? Dan heb je de module Nederland en de module Europa nodig.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je verzekerd bent met de modules Pechhulp Nederland en Pechhulp Europa.

Je bemiddelaar

Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Autoverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.

Lees meer over je bemiddelaar

Wil je advies?

Dan kun je terecht bij een onafhankelijk adviseur. Deze biedt een andere Autoverzekering van Nationale-Nederlanden aan dan op nn.nl wordt aangeboden met andere dekkingen en voorwaarden.

Meer informatie

10% voordeel bij meerdere Autoverzekeringen

Voor de tweede, derde of vierde auto die jij, je inwonende partner of inwonende kind(eren) verzekeren bij Nationale-Nederlanden, ontvang je 10% korting op de premie van de auto die je extra verzekert. De extra auto verzeker je eenvoudig via nn.nl.

Belangrijke informatie over de Autoverzekering

Bekijk polisvoorwaarden

Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Autoverzekering. Op je polisblad of in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.

Bekijk verzekeringskaart

In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Autoverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.

Verzekeringskaart Autoverzekering WA

Verzekeringskaart Autoverzekering WA Plus

Verzekeringskaart Autoverzekering WA All risk

Bedenktijd, contractduur en opzegtermijn

Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.

Aanpassing van premie en voorwaarden

Soms is het vanuit de verzekeraar nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering of voor alle of een deel van de klanten aan te passen. Dit kan per de verlengingsdatum van je verzekering.

Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • als de premie-inkomsten niet meer voldoende zijn om de schades te betalen of als de verzekering verlies oplevert;
  • als de verzekering en/of de manier waarop de premie berekend wordt verandert;
  • door rekening te houden met de concurrentiepositie;
  • in geval van veranderingen in wet- en regelgeving;
  • in geval van economische en/of maatschappelijke ontwikkelingen.

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan informeert de verzekeraar je van tevoren. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand van tevoren bericht. Ook legt de verzekeraar uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er gewijzigd wordt en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering heeft afgesloten de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verandering is medegedeeld via nn.nl of door een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Wat gebeurt er bij schade?

Als je een schade doorgeeft, stelt de verzekeraar vast wat er is gebeurd. En hoe groot de schade is. Dit doet de verzekeraar onder andere met behulp van de gegevens die op het schadeformulier staan, inlichtingen die jij en je (eventuele) tegenpartij de verzekeraar geven, en zo nodig verklaringen van getuigen. Je geeft de verzekeraar de informatie die zij nodig heeft.

Ben je verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? Dan zal de verzekeraar jouw schade op hem proberen te verhalen. Of op zijn verzekeraar.

Ben je niet verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? In sommige gevallen kan de verzekeraar je dan proberen te helpen om je schade te verhalen. Hoe dat werkt lees je op www.nn.nl/dsa.

Ben je zelf aansprakelijk? Dan neemt de verzekeraar contact op met je tegenpartij of zijn verzekeraar om zijn schade te regelen.

WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)
De verzekeraar regelt de schade met de tegenpartij binnen de verplichtingen die zij heeft. Zij mag schade direct aan je tegenpartij vergoeden of met hem een schikking treffen. Let op! Heb je je tegenpartij laten weten dat je aansprakelijk bent? Of heb je toegezegd dat hij recht heeft op een schadevergoeding? Dan is de verzekeraar daar niet aan gebonden. Zij beoordeelt of je volgens de wet aansprakelijk bent voor de schade. Je bent bijvoorbeeld aansprakelijk als je een verkeersregel overtreedt: je hebt geen voorrang verleend met je auto en daardoor is het verkeersongeval ontstaan.

WA Plus en WA All risk
Heb je schade aan je eigen auto en kan de schade hersteld worden? Dan is de omvang van de schade gelijk aan de reparatiekosten. Behalve als de reparatiekosten van je auto hoger zijn dan het verschil tussen de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis en de restwaarde.

Zijn de reparatiekosten van je auto hoger dan het verschil tussen de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis en de restwaarde? Dan is je auto total loss. De omvang van de schade is dan gelijk aan dit verschil of als dat hoger is het verschil tussen de vervangingswaarde bij total loss volgens de ANWB-koerslijst plus 10 procent meteen voor de gebeurtenis en de restwaarde.

Ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder het onderdeel Diefstal is verzekerd? Dan is de omvang van de schade gelijk aan: de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis of als dat hoger is de vervangingswaarde bij total loss volgens de ANWB-koerslijst plus tien procent meteen voor de gebeurtenis.

Is er sprake van schade aan of diefstal van accessoires? Dan stelt de verzekeraar de omvang van de schade zo vast: de eerste 12 maanden na aanschaf schrijft zij 1,5% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs. Vanaf de 13e maand na aanschaf schrijft zij 1% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs.

Total loss
Is je auto total loss, of ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder het onderdeel 'diefstal' is verzekerd? Dan vergoedt de verzekeraar de schade pas als je de eigendom van je auto aan de verzekeraar hebt overgedragen. Ook ben je verplicht om alle zaken die bij je auto horen aan de verzekeraar te overhandigen.
Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat de verzekeraar uitkeert, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.

Doelgroepomschrijving

De Autoverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (ingezetenen) van 18 jaar en ouder die hun vermogen willen beschermen voor kosten die worden gemaakt bij schade van en door autobezit. De auto moet een Nederlands kenteken hebben.


Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact